נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התבטא היום (שבת) ואמר כי במידה והכורדים לא ייסוגו לאזור בטוח ומוסכם בתום 120 שעות הפסקת האש עליה סוכם ביום חמישי, טורקיה תמשיך במתקפה ו"תרסק את ראשיהם". עוד אמר ארדואן כי במהלך השבוע הקרוב ייפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בניסיון להשיג פתרון למבר בסוריה, אך אם השניים לא יגיעו לפתרון, טורקיה "תציע פתרונות משלה".



גם שר ההגנה הטורקי, חולוסי אקאר, התבטא היום ברוח דומה. "עצרנו את המבצע לחמישה ימים. בזמן הזה, הטרוריסטים צריכים לסגת לאזור בטוח, להתפרק מנשקם ולהשמיד את עמדותיהם. אם זה לא יקרה, נמשיך במבצע. אם יהיה הצורך, הכוחות שלנו מוכנים לפקודה", אמר אקאר.



ביום חמישי סיכמו טורקיה וארצות הברית על השהיית הפעולה הצבאית לחמישה ימים, במהלכם אמורים הכוחות הכורדים לסגת לאזור מוסכם. האזור הבטוח ייאכף בידי הצבא הטורקי, ושני הצדדים יחזקו את שיתוף הפעולה שלהם באזור. זמן קצר לאחר מכן הודיעו הכורדים כי ההסכם מקובל עליהם. אמש, במהלך היום הראשון להפסקת האש, דווח כי הטורקים מפרים את ההסכם וממשיכים לתקוף מטרות, אך ארדואן הכחיש את הדיווחים.



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך ביום חמישי על הפסקת האש על ההסכם וצייץ: "חדשות נהדרות מטורקיה. תודה לך ארדואן, חייהם של מיליונים יינצלו". סגן הנשיא פנס אמר בצאתו מהפגישה עם ארדואן כי הצדדים הגיעו להבנות בנוגע להפסקת אש בצפון סוריה. פנס, שלצדו עמד מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, אמר כי במסגרת ההבנות המבצע הטורקי יסתיים לאחר שהנסיגה הכורדית תושלם.

כזכור, טורקיה החלה לפני כשבועיים במבצע "מעיין השלום" כנגד המיליציות הכורדיות בצפון-מזרח סוריה, לאחר שטראמפ נתן לארדואן "אור ירוק" לפתוח במבצע והסיג את הכוחות האמריקאיים מהאזור. נכון ליום חמישי, דווח כי מניין ההרוגים בצד הכורדי במהלך המבצע עומד על 218.