פסטיבל הסרטים בחיפה שצפוי להינעל בשני בלילה מותיר לנו הזדמנות מצוינת למהר ולעלות צפונה אל מרכז הכרמל ולספוג קצת תרבות בימים האחרונים של חודש החגים העמוס, רגע לפני החזרה למציאות. באופן אישי, מכל פסטיבלי הסרטים שיש לתעשייה המקומית שלנו להציע, פסטיבל חיפה היה תמיד עבורי החמים והמפתיע ביותר בהיצע העשיר וברב התרבותיות שהוא מציע, ואפילו באופציות האירוח המשפחתי והזוגי.

במובן זה, הפסטיבל הוא תבנית הנוף שבה הוא מתקיים. נוף של ישראל היפה והחפה מציניות או מיומרה בינלאומית-מערבית מאולצת. הפסטיבל מציע ישראל אותנטית שמדברת על אחדות ודו-קיום.
מלבד האנשים האדיבים ברחובות, המסעדות במושבההגרמנית הזוהרת והגנים הבהאיים עוצרי הנשימה, פסטיבל הסרטים במהדורתו ה-35, על שלל אירועיו, סיפק כמה בכורות ישראליות בולטות שחלקן ישודרו בקרוב בערוצי הטלוויזיה השונים, ביניהן אפשר היה למצוא את "הנביא כהנא", סרטו הדוקומנטרי של אילן רובין פילדס ששווה צפייה בזכותו של המבט הרטרוספקטיבי במנהיג התנועה הקיצונית (כך) על רקע משבר הבחירות שפקד אותנו השנה. עוד הוקרנו בפסטיבל בבכורה הסרט "לידה" של ירון שני שחתם את הפרויקט שלו "טרילוגיה של אהבה", "נתראה בשמחות" הפרוע ו"מעברים" הצה"לי. שלושת הסרטים מתמודדים על פרס הסרט הטוב ביותר. 
 
באירועי התעשייה שהתקיימו בפסטיבל קיבלנו הצצה ראשונה בהפקות מקור טלוויזיונית בהן "ביום שהאדמה רעדה" המסתורית והמסקרנת שיצר עומרי גבעון, שהצליחה להפתיע את הצופים המיומנים בגימור בלשי מהודק איטי וסוחף שמזכיר את הדרמות הסקנדינביות.
 

אז מה עוד נשאר לראות? בין הסרטים שזכו להקרנה נוספת לבקשת הקהל לאורך שמחת תורה הוא "יוצאים לגנוב סוסים" הפיוטי והמרגש של הבמאי הנס פטר מולנד, על קשיש שמתמודד עם החורף הנורווגי ונאחז בזכרונות ילדותו. בנוסף גם הסרטים "אליס וראש העיר", "הכפר הדועך" ו-"המזכרת" זכו לאהדת הקהל ויוקרנו בפסטיבל במסגרת החג.
 
הפסטיבל ינעל בשני בערב עם בכורת הסרט "עיר יתומה" בבימויו של אדוארד נורטון ובכיכובו. נורטון מגלם בלש פרטי הסובל מתסמונת טורט שיוצא למסע אחר רוצח בין מועדוני הגאז' של ניו יורק בשנות ה-50 של המאה ה-20. 
איפה לישון?
אם חפצה נפשכם להנות מלילה בעיר במהלך החג, מלונות דן (פנורמה וכרמל), שבקרבתם מתקיים הפסטיבל, מציעים מלבד חדרים עם נוף מדהים ושירותיות יוצאת מן הכלל, אירוח מיוחד לאורחי ובאי הפסטיבל מכל העולם. המלונות מספקים גם מידע על הפסטיבל למבקרים, מועדון לילדים בזמן שתצפו בסרטים ושאטלים לאירועים השונים ברחבי העיר.