חברת קוואנטס האוסטרלית עשתה הלילה (בין שבת לראשון) היסטוריה, כשמטוס הבואינג 787-9 שלה נחת בנמל התעופה בסידני בשעה 7:42 שעון מקומי. כאמור מטוסים של החברה מבצעים טיסות רבות מהשדה הזה ואליו, אך מה שייחד את הטיסה הוא היעד ממנו יצאה (נמל התעופה JFK בניו יורק) ומשך הזמן הארוך במיוחד שהיא נמשכה, ונחשב חריג גם בקנה המידה של החברה - 19 שעות ו-15 דקות. הטיסה המסחרית הארוכה ביותר המופעלת כיום היא טיסה של חברת סינגפור איירליינס, היא נמשכת כ-18 וחצי שעות ומחברת את סינגפור עם נמל התעופה ניו ארק שבניו ג'רזי.
זו הפעם הראשונה שמתרחשת טיסה מסחרית רצופה באורך הזה. טיסה QF7879 המריאה מניו יורק ביום שישי בלילה, כאשר על המטוס ישנם למעלה ממאה אלף קילוגרמים של דלק בשביל המסע הארוך. מכיוון שהמטוס אינו מסוגר לחצות את המרחק הרב הזה ברציפות כאשר הוא מלא בנוסעים ובמטען, על המטוס היו 50 נוסעים ואנשי צוות וללא מטען. המטוס המדובר הוא מטוס חדש שזה עתה ירד מפס הייצור של החברה ליד סיאטל. 
כאמור החברה ידועה בכך שהיא מפעילה קווי טיסות ארוכים במיוחד - שכן אוסטרליה מרוחקת ממרבית המקומות על פני כדור הארץ. בחברת קוואנטס מכנים את הטיסות הארוכות "פרויקט זריחה" ועד סוף השנה צפויים להחליט בחברה האם להמשיך בתוכנית ולהרחיב אותה גם ליעדים נוספים - או שמא לנטוש לאור אי הצלחתה. חלק ממטרת הפרויקט היא לבדוק את השפעת הטיסות הארוכות מאוד על בני האדם וכן למצוא פתרונות חדשים לבעיות הג'ט לג המעיקות. אל הנוסעים הצטרפו כמה אנשי צוות רפואי במטרה לפקח על דפוסי השינה של הנוסעים וכן על צריכת המזון והמשקאות במהלך הטיסה. צוות הטיסה שכלל ארבעה אנשים חבש אלקטרודות שניטרו את גלי המוח ורמת העירנות שלהם.

במידה וקוואנטס יחליטו להמשיך ולהפעיל את הטיסות הללו, והם יקבלו את האישורים הנדרשים, הם מקווים לפתוח קווים ישירים לניו יורק ולונדון עד שנת 2023. עם זאת, מכשול בולט שעומד בפני החברה הוא עצם העובדה שאין ברשותם כיום מטוס שיכול לעמוד במסלול הארוך הזה, כאשר הוא מלא בנוסעים ובמטען. לדגמים החדשים מבית איירבוס ובואינג ישנה היכולת הזו, אך טרם בוצעו הזמנות שלהם.