בפיקוד מרכז העבירו היום (ראשון) שתי פלוגות מג"ב להתנחלות יצהר, וזאת בעקבות תקיפת הלוחם שאירעה במהלך הלילה על ידי 30 מתנחלים תושבי מאחז באזור היישוב, שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל ואף ניקבו את צמיגי הרכב בו נסעו. שתי הפלוגות הועברו מגזרת תפוח שנמצאת גם היא בחטיבת שומרון, ויחליפו את כוח צה"ל שנמצא כרגע ביישוב.

כזכור, כ-30 מתנחלים תקפו הלילה כוח מג"ב שפעל ביישוב, יידו עליו אבנים ואף ניקבו את צמיגי הרכב בו הכוח נסע. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה".

 
אירוע זה מצטרף למספר אירועים נוספים שבהם תקפו מתנחלים בגזרת יצהר בזמן האחרון. רק אתמול נעצר תושב יצהר שעל פי החשד חסם רכב צבאי של מפקד גדס"ר גולני ביום שישי האחרון. התושב פתח את הדלת של הג'יפ ואיים על נוסעי הרכב בהם כאמור גם המג"ד. בצה"ל אמרו בתגובה לאירוע כי "ביום שישי האחרון התקהלו כמה מתיישבים וחסמו רכב צבאי בכניסה ליצהר. אחד מהם פתח את דלת הרכב ואיים על היושבים בו. בשלב זה מפקד היחידה ששהה ברכב יצא אל המתיישבים והם התרחקו מהמקום. הרכב הצבאי המשיך במשימתו והמקרה טופל בשיתוף משטרת ישראל, ראש המועצה האזורית שומרון והנהגת ההתיישבות. במהלך סוף השבוע עצרה משטרת ישראל את המתיישב החשוד במעשים".