התאונה הקטלנית בכביש 6: אישה בהריון, אירנה דובינסקי (30), ובתה בת ה־12, ענת רוזנברג, נהרגו אתמול בתאונת דרכים מזעזעת בין רכב פרטי לרכב מסחרי בכביש 6, סמוך למחלף בן שמן לכיוון נחשונים. בבית החולים שיבא בתל השומר עדכנו היום (ראשון) כי קיימים סיכויים קלושים להציל את העובר אשר יולד ואושפז כשהוא במצב אנוש. ד״ר יובל לוי, סגן מנהל בית החולים, אמר כי "הסיכויים להישרדות אחרי החייאה כל כך ממושכת הם קטנים מאוד, אך בכל זאת נלחמים על חייו". 



בת נוספת, כבת 7, נפצעה באורח קל, וגם בן הזוג של האם נפצע קל. ששת נוסעי הרכב המסחרי נפצעו באורח קל עד בינוני. בן הזוג של האם מאושפז בבית החולים בילינסון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בן הזוג, שככל הנראה נהג ברכב הפרטי, סטה ופגע מסיבה שאינה ברורה במעקה הבטיחות, ואז הרכב חזר במהירות לכביש ונפגע בעוצמה רבה על ידי הרכב המסחרי שהגיע מאחור. סגן מנהל בית החולים שיבא, פרופ' אמיתי זיו, סיפר אמש שהרופאים נאבקים על חייו של העובר: "חילצנו את היילוד, שבוע 32, בניתוח קיסרי. הוא חולץ במצב של מוות קליני. הצוותים עשו החייאה מלאה והוא חזר לדופק ונשימה, אבל מצבו אנוש. הוא מטופל בטיפול נמרץ ואנחנו נאבקים על חייו. מותה של האם נקבע אחרי הלידה".



המשפחה מתגוררת באזור הקריות, וההודעה על האסון הכבד עוררה זעזוע. "לצערנו הרב, קיבלנו הודעה כואבת על מותה של תלמידתנו ענת רוזנברג בתאונת הדרכים הקטלנית. גם אמה נהרגה, ואחותה הקטנה מאושפזת", כתבה מנהלת בית הספר להורי התלמידים. היא הודיע שלנוכח האירוע הקשה, בית הסםר ייתח היום והתלמידים יוכלו לשוחח עם הצוות החינוכי ועם פסיכולוגים.



"הם שכנים טובים. היא גרה כאן שלוש שנים, יפה ומטופחת, הילדות מחונכות מאוד", אמרה שכנה בבניין. מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 6 כי מתחילת השנה נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 235 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מהנתונים כי 50 מההרוגים בתאונות היו ילדים ונערים בגילי 0־19.



מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, התריע אמש כי שנת 2019 מסתמנת כאחת השנים הקשות במבחינת מספר ההרוגים בתאונות דרכים: "ממשלת ישראל חייבת להכריז על מצב חירום בכבישים כבר עכשיו". בתוך כך, בחור כבן 30 נפצע אתמול באורח קשה במהלך גלישה על אומגה באתר מצוק גפת, הסמוך למעלה הגלבוע, לאחר שהתנגש בעץ. צוות מד"א שהגיע לוואדי שאליו נפל הפצוע, העניק לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, ובהמשך הוא חולץ על ידי כוח של יחידת 669 והועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.



באירוע קשה נוסף שאירע אמש, גבר כבן 50 נפל מגובה של כחמישה מטרים בנחל קדם, צפונית לעין גדי. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, והוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.