בעקבות האלימות ביצהר: יו"ר מפלגת העבודה גשר ושר הביטחון לשעבר חבר הכנסת עמיר פרץ פנה היום (שני) ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ממפלגת כחול לבן, חבר הכנסת גבי אשכנזי בבקשה לכנס בדחיפות את הוועדה בנושא התקרית האלימה שהתרחשה אמש כנגד חיילי צה"ל ביישוב יצהר שביהודה ושומרון, ולזמן גם את רה"מ ושר הביטחון נתניהו לנכוח בישיבה.
במכתבו כתב פרץ כי "יש להתייחס לאירועים אלה שהינם חוזרים ונשנים כטרור במלוא מובן המילה וככאלה - לטפל בהם בהתאם ולגדוע אותם באיבם ללא פשרות. תגובת צה"ל ומערכת הביטחון הינה הכרחית, אך אינה מספיקה נוכח הרפיון בהתנהגות הממשלה והעומד בראשה. אודה לך אם תזמן לדיון גם את רה"מ ושר הביטחון בנימין נתניהו, וכן, תודיע על תאריך מידי כך שנערך כראוי למפגש חשוב זה".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול לאירוע בו כ-30 מתנחלים תושבי יצהר תקפו חיילי צה"ל וגינה את התנהלות המתנחלים. "אני מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל", אמר נתניהו והוסיף כי הוא "מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל. לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו".

גם  הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה את האירוע ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית "שומרון". "הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. הרמטכ"ל קובע שלא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם", נמסר. עוד נמסר מצה"ל כי בשיחה משותפת בין הרמטכ״ל לראש השב"כ, נדב ארגמן, ולממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, הוחלט לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו.