סוף למשבר האופיאטים:חברת טבע הגיעה להסכם פשרה בפרשת האופיאטים בארצות הברית, ונמנעה, יחד עם שלוש חברות אחרות, ממשפט, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. חברה נוספת, וולגרינס בוטס, טרם הגיעה לפשרה. הסכמי הפשרה הם מול הרשויות הפדרליות בתיקים שהיו אמורים להתנהל בשני מחוזות של מדינת אוהיו.



הטענה נגד חברת הפארמה, היא שהן דחפו לשימוש נרחב של משככי כאבים שהכילו אופיאטים ללא אזהרה ראויה מפני התמכרות וגרמו לכך שכמויות גדולות של כדורים זרמו לרחובות.



חמש החברות המדוברות - טבע, וולגרינס, מק'קסון, קרדינל, אמריסורס-ברגן - הן החברות האחרונות שהיו מיועדות להגיע למשפט, לאחר שכמה חברות אחרות הגיעו לפשרה בשבועות האחרונים.



בשבוע שעבר פורסם שטבע הציעה לתובע הכללי של ארצות הברית פשרה בתמורה למחחיקת כל התביעות נגדה. ההצעה כללה ויתור של פטנטים בשווי 15 מיליארד דולר של החברה ובכך להחזיר את הכסף. הסיבה להצעה החריגה היא ככל הנראה המצב הכספי הרעוע של טבע, הנאבקת עם חובות של 30 מיליארד דולר.



טבע כבר הסכימה לשלם פיצוי של 85 מיליון דולר על תביע בסוגיית האופיואטים שהוגשה נגדה במדינת אוקלהומה ובשבוע תפתח משפט דומה במדינת אוהיו.


טבע היא אחד מחברות רבות שנגדם הוקשו תביעות על קידום מכירת משככי כאבים שהכילו אופיאטים