ג'ון ברקאו, דובר הפרלמנט הבריטי פסל הערב (שני) את ניסיון הממשלה להעלות את הסכם הברקזיט להצבעה נוספת, לאחר שההצבעה בנושא נדחתה בשבת. הפסילה באה בעקבות זאת שבפרלמנט הבריטי לא נהוג להעלות הצעות דומות במרחק של מספר ימים אחת מהשנייה. דבר זה יקשה על ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון, להעביר את תוכנית הברקזיט שלו, ויותיר את גורל הממלכה בידי האיחוד האירופי - האם לאשר את בקשתו של ג'ונסון לדחיית מועד הברקזיט, הגם שניתנה ללא רצון וכוונה, או שלא לאשר את הדחייה ולהוביל את בריטניה ליציאה מהאיחוד ללא הסכם.

ברקאו הסביר את הפסילה בכך ש"ההצעה שהוגשה היום היא אותה ההצעה שהועלתה בשבת. הנסיבות גם הן זהות. לכל ההצעה לו תידון היום, מכיוון שזאת תהיה חזרה מיותרת ומפריעה להליכים פרלמנטריים". ג'ונסון יצא נגד ההחלטה אותה כינה "מאכזבת", וטען כי ברקאו "מנע מהממשלה לממש את רצון העם", והוסיף כי "הממשלה תמשיך ותפעל לאישור ההסכם".

השלכות המהלך, כאמור, יכולות להיות משמעותיות ביותר להליך הברקזיט, וזאת משום שאם הפרלמנט לא יאשר את התוכנית, והאיחוד האירופי לא יאשר דחייה של ההליך, בריטניה תיאלץ לעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם.

כזכור, בשבת האחרונה, דחה ג'ונסון את ההצבעה על ההסכם אליו הגיע עם האיחוד האירופי, לאחר שתיקון לחוק עבר בפרלמנט שדרש מהממשלה להציג נתונים נוספים לפני הצבעה סופית על הסכם הברקזיט. לאחר הדחייה בשבת, ובעקבות חוק נוסף שעבר בפרלמנט בניגוד לרצונו של ג'ונסון הוא נאלץ לבקש דחייה למועד הברקזיט מהאיחוד האירופי. עם זאת, בנוסף למכתב הבקשה, שלח ג'ונסון מכתב נוסף לאיחוד האירופי בו הוא הסביר מדוע האיחוד צריך לדחות את הבקשה ולא להעניק לבריטניה ארכה לברקזיט. יש לציין כי ג'ונסון לא חתם על מכתב הבקשה כאקט התרסה מול הפרלמנט.



כזכור, ג'ונסון הצהיר שהוא יביא השבוע להצבעה את הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, לאחר שאתמול הצביעו חברי הפרלמנט על דחיית הברקזיט בשלושה חודשים נוספים. יומיים לאחר שג'ונסון השיג הסכם חדש עם האיחוד האירופי על יישום הברקזיט לקראת תאריך היעד של 31 באוקטובר, התכנסו אתמול חברי הפרלמנט לדון בהצעה. בנאום הפתיחה שב ג'ונסון על אמירתו כי ההסכם "נהדר", והפציר בצירים להשלים את המהלך. "אחרי שלוש שנים, הגיע הזמן לקבל את ההחלטה הזאת ולהתפייס עם העתיד של העידן שאחרי הברקזיט", אמר.
 
 אולם במרכז הדיון עמד התיקון של חבר הפרלמנט אוליבר לטווין, שקובע כי חברי הפרלמנט לא יתמכו בהסכם של ג'ונסון עד אשר תאושר כל החקיקה הרלוונטית לקראת הפרישה. התיקון גם קבע שראש הממשלה חייב לבקש מהאיחוד האירופי עד אתמול ב־23:00 הארכה נוספת ביישום הברקזיט, בהתאם לחוק שהתקבל בחודש שעבר. ראש הממשלה הבהיר כי אם התיקון יעבור, הוא יבטל את ההצבעה שתוכננה לאתמול, מאחר שהיא תהפוך ל"חסרת משמעות".