האם ההר הגבוה בעולם התכווץ? נהוג לחשוב שגובהו של האוורסט הוא 8,848 מטרים, זאת על פי מדידה שנעשתה בשנות ה-50, אולם כמה מדענים מאמינים שכעת גובהו של ההר נמוך במקצת בעקבות רעידת אדמה שפקדה את נפאל ב-2015. 

לכן, לראשונה שלחה ממשלת נפאל משלחות לפסגת האוורסט, מצויידות בציוד החדשני ביותר, על מנת למדוד את הגובה. מומחים אומרים כי המאמץ, שעלותו היא 1.3 מיליון דולר, נובע גם מפרטריוטיות וגם מסקרות מדעית. הצוות של דנגול פועל בשתי שיטות על מנת למדוד את גובה ההר. הראשונה היא באמצעות טריגונומטריה, כפי שנעשה בעבר. אבל מדובר רק בבקרה. הדרך השנייה היא למדוד את גובה ההר באמצעות שילוב של קריאות ממערכת ניווט לוויינית וגובה פני הים.
רוג'ר ביהאם, גיאולוג מאוניברסיטת קולרדו, אמר כי "בחלק המערבי של ההר שייך לנפאל, אבל במשך 170 שנה רק זרים מדדו את גובהו. הפרויקט הנוכחי עשוי להביא את המדידה המדויקת ביותר עד היום".

מתישהו בשנה הבאה תפרסם מחלקת הסקרים הממשלתית את הגובה החדש של האוורסט, ולצורך השמירה על החשאיות, התקין מנהל המחלקה, סושיל דנגול, מערכת אבטחה כדי לשמור על המידע. "כולם מאוד סקרנים לגבי הפרויקט", הוא אמר בחיוך.
גובהו של האוורסט קשור להיסטוריה של האזור. בנפאל הוא קרוי סגרמאת'ה ובטיבט השכנה צ'ומולונגמה. רק ב-1856 הוא הוכרז כהר הגבוה בעולם על ידי סוקרים בהודו ונקרא על שם ג'ורג' אוורסט, הסוקר הראשי של הודו, שלא אהב שקראו להר על שמו".