הרב נסים קרליץ, מבכירי הרבנים החרדים ופוסקים ההלכה החרדים ליטאים, הלך הערב לעולמו בגיל 93. הרב היה מאושפז תקופה ארוכה במצב קשה בבית החולים מעייני הישועה. במהלך החג התדרדר מצבו ובסופו של דבר יצא ההודעה על פטירתו במוצאי שמחת תורה. הלווייתו תיערך מחר בעיר בני ברק וצפויים להשתתף בה רבבות רבות של אנשים. 

הרב התגורר בבני ברק והיה חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. היה אחיין של החזון איש, מגדולי הפוסקים החרדיים בשנותיה הראשונות של המדינה. 
הקים את בית דין צדק בני ברק ועמד בראשו שנים ארוכות. מדובר בבית הדין הפרטי הגדול בעולם והוא עמד בראשו במשך כיובל שנים עד שחדל מכך בשנת 2012. שימש גם כרב שכונת רמת אהרון בבני ברק ובוועד הרבנים של המרכז הרפואי מעייני הישועה.

מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס הגיבו על מותו של הרב ובהודעה מטעמן נאמר כי הן "מבכות מרה את הסתלקותו של זקן ההוראה הגאון הגדול הרבי ניסים קרליץ זצוק״ל, חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים. הגאון זצוק״ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב״ד בית דין צדק בני ברק ורבים נאותו לאורו ולפסקיו. עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור".

יו"ר "דגל התורה" ויו"ר ועדת הכספים, חה"כ הרב משה גפני אמר בתגובה לפטירתו של הרב קרליץ כי "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, כולל 'חזון איש' ואב בית דין צדק אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם. הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, ולתלמידיו - תנועת 'דגל התורה' שהולכים לאורו. הוא  יחסר לנו מאד".