רשת חשבונות אינסטגרם שהופעלה מרוסיה ופנתה לאמריקאים עם מסרים פוליטיים מעוררי מחלוקת לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה, נחסמה על ידי פייסבוק. בהודעת החברה נמסר היום (שני) כי החשבונות התחזו לתושבים המתגוררים בכמה מדינות מפתח בהן וירג'יניה ופלורידה. עוד נמסר מהחברה כי בנוסף לאותם החשבונות, הושעו שלוש רשתות נפרדות שפעלו מאיראן. רשת החשבונות הרוסית "הראתה קישורים מסוימים" לסוכנות המחקר הרוסית IRA, אשר על פי פייסבוק שימשה את מוסקבה במאמצים להתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016.
נתניהל גליכר, ראש מדיניות אבטחת הסייבר בפייסבוק אמר: "אנחנו רואים כי הפעולות מהסוג הזה מכוונות בעיקר לדיונים בנושאים פוליטיים ונושאים מעוררי מחלוקת בארצות הברית". הוא הוסיף כי "בכל פעם שאתה עושה פעילות כזו, אתה יכול להיתקל בנושאים משמעותיים בבחירות, אבל אני לא יכול להגיד מה בדיוק היתה המטרה שלהם". 
לדבריו, הרשת הקשורה ל-IRA השתמשה ב-50 חשבונות אינסטגרם ובחשבון פייסבוק אחד כדי לאסוף 246 אלף עוקבים, אשר כ-60 אחוזים מהם היו בארצות הברית. החשבונות הישנים ביותר נפתחו בחודש ינואר ונראה לדברי גליכר כי "המבצע די טרי. הם התמקדו ביצירת קהל, דבר שעושים בשלבים הראשוניים של מבצע כזה".

כזכור, גורמי מודיעין אמריקאים הזהירו בעבר כי רוסיה, איראן ומדינות אחרות יכולותת לנסות ולהשפיע על התוצאות של הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. גורם שצוטט ברשת CNBC אמר: "אנחנו מעריכים כי המערכות ומאגרי המידע של הבחירות נמצאים בסיכון גבוה, מכיוון שהן אחד הדברים היחידים הקשורים לבחירות המחוברים לרשת באופן קבוע". 
כחלק מההכנות, ארבע ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות - פייסבוק, גוגל, מייקרוסופט וטוויטר נפגשו בתחילת חודש ספטמבר עם נציגי סוכנויות הביון האמריקאיות, כדי לדון באסטרטגיות אבטחה שונות לקראת הבחירות לנשיאות שצפויות להתקיים בנובמבר 2020. צוותי האבטחה של החברות נפגשו במטה פייסבוק בפארק מנלו עם נציגים מהלשכה הפדרלית לחקירות, ממשרד המודיעין הלאומי ומהמחלקה לבטחון פנים ארצות הברית.