חשבון הנפש שמלווה את תקופת החגים לא פוסח גם על הדיאטה. ארוחות החג והמפגשים המשפחתיים גרמו לכל אחד מאיתנו להעלות 3 ק"ג, שאותם ננסה להפחית מיד. קשה מאוד שלא לעלות במשקל בחגים גם למי שמודע לסכנות ונזהר. הסמיכות הרבה בין החגים, שפע הארוחות הגדולות והטעימות, גרמו לצבירת קילוגרמים עודפים לכל אחד, באופן טבעי. אז מה עושים?



*חזרו לשגרה כמה שיותר מהר, זה הפתרון הטוב ביותר. הגוף לא מעוניין להישאר עם המשקל שעלה בזמן קצר יחסית, והחזרת הגוף לשגרת אכילה רגילה תחזיר, תוך פרק זמן קצר יחסית, את הגוף למשקלו טרום החגים. 



*הוציאו מהבית את כל השאריות של חבילות השי שקיבלתם, או של עוגות ופיצוחים שנשארו מהאירוחים של החג.



*חשוב שתצטיידו במגוון ובשפע של ירקות ופירות, ועדיף חתוכים, במקרר. הם יעשו את העבודה מצוין, כמו גם קלחי תירס או קופסאות טונה, שקל לפתוח ומיד לאכול על כריך או בתוך סלט.



*הכינו מראש ארוחות מלאות מבושלות. אם אתם יודעים שלא יהיה לכם זמן לבשל, הקפיאו ארוחות מראש כדי להימנע מלהגיע הביתה רעבים ולמצוא שאין "אוכל אמיתי" משביע וטעים. דאגו שהארוחות לא יהיו על טהרת הפחמימות, שקל בדרך כלל לאכול מהן יותר, ושיכילו מספיק חלבונים שגם אחראים במיוחד על תחושת שובע. 



*אין לכם זמן לבשל ולהכין? תמיד אפשר לפתוח קופסת טונה שלמרות המקובל לחשוב, אינה מכילה חומרים משמרים כלל והיא שומרת על רוב הערכים התזונתיים של הדג הטרי. כך ניתן גם להגביר את צריכת הדגים הלוקה בחסר בקרב רובנו, ולהעשיר את הארוחה בחלבונים משביעים.



*לא פחות חשוב לנצל את מזג האוויר הנעים והנוח לפעילות גופנית מרעננת כמו צעידה. גם אם זה לא יעזור לירידה במשקל, זה יעזור להרגשה טובה ונעימה בגוף.



הכותבת היא דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של חברת טונה סטארקיסט