מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו אמר הלילה (שלשי) כי "ארה"ב משתמשת בכוחה הצבאי אם צריך והיכן שצריך". פומפאו אמר את הדברים בראיון לרשת CNBC כשנשאל על אפשרות של שימוש בכוח נגד טורקיה.



פומפאו הדגיש כי "אנו מעדיפים שלום על מלחמה", והוסיף כי "במקרה ויתעורר צורך בפעילות צבאית או בשליחת כוחות, הנשיא טראמפ מוכן להוביל את הפעולה".



עוד אמר מזכיר המדינה, כי הוא אינו מוכן לצאת נגד החלטותיו של טראמפ בנושא וסירב להשיב לשאלה מה יגרום לארה"ב לערב את כוחותיה בלחימה: "נשתמש ביחסינו הדיפלומטיים ובאפשרויות הכלכליות שעומדות לרשותנו", אמר. 



טראמפ הכריז אתמול כי הוא עדיין מעוניין להוציא את כל כוחות צבא ארה"ב מסוריה, למרות בקשותיהן של ישראל וירדן. ביום חמישי האחרון הסכים נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן להצעתו של סגן נשיא ארצות הברית, מייקל פנס, בסבב השיחות שהתקיים בין השניים בעקבות המצב הביטחוני באזור הגבולות סוריה-עיראק. ההסכם, כאמור, אוסר על טורקיה להמשיך לתקוף מוצבים של מחתרות כורדיות באזור במשך חמישה ימים. מטרתו האסטרטגית של ארדואן, לדבריו, היא הקמת "אזור בטוח" בין טורקיה למחתרות הכורדיות אותן הוא מגדיר "טרוריסטיות".



אתמול התייחס טראמפ להפסקת האש בצפון סוריה, ותקף את הטענות כי נטש את הכורדים. הוא טען כי הכורדים "פועלים בחוכמה" כשהשם עוזבים אזורים מסוימים בצפון סוריה, ואמר כי ארה"ב "לא הבטיחה לכורדים הגנה ל-400 השנים הבאות". עוד אמר הנשיא כי הפסקת האש באזור מחזיקה מעמד למרות מספר תקריות אלימות, ואיים כי אם טורקיה תפעל שלא כשורה, ארה"ב תטיל עליה סנקציות.