בני משפחתה של מריה טל דוחים בתוקף את הטענות של בן זוגה, מקסים טל, החשוד ברציחתה. סנגורו, עורך הדין רועי קרן, טען בדיון בהארכת מעצרו כי מריה היא זו שפגעה בעצמה ובני משפחתו של החשוד, שהגיעו לדיון, הוסיפו על כך וטענו שמריה הייתה אלימה כלפי בן זוגה. אחיה, אלכסיי גרשניק, זעם על הגרסה. "איך ייתכן שהוא מציג את עצמו כקורבן?" אמר בכעס למעריב. "יכול להיות שהיא הגנה על עצמה מפניו וכך הוא נפגע. בכל זאת, מדובר בגבר ששוקל 90 קילו, שתוקף אישה".



לדבריו, לא ייתכן שמריה תפגע בעצמה. "אנחנו בחיים לא נאמין שהיא עשתה לעצמה משהו. כל מי שהכיר אותה יודע כמה היא הייתה מלאה שמחת חיים. לא ידענו על כל מסכת האלימות ביניהם. לצערי, היא לא שיתפה אותנו. אחרי הרצח, אשתי התקשרה אלי ואמרה לי שמריה עשתה לעצמה משהו ושהיא במצב קשה. ישר הבנתי שהוא זה שתקף אותה. אין מילים לתאר את האסון שנפל עלינו".



שתי בנותיהם של בני הזוג טל, בנות ארבע וחמש, נמצאות כרגע בחזקתה של אמו של מקסים. בני משפחתה של מריה מבקשים לקבלן לידיהם למשמורת. "היא (אמו של מקסים, מ"ש) טוענת שהיא חתמה על מסמך ברווחה שאומר שהילדים יהיו אצלה. אבל אף אחד ברווחה לא יצרה איתנו קשר. "מאז הרצח, ראיתי את הילדים פעם אחת. אחרי שהתעקשתי, באמצעות הרווחה הפגישו אותנו במקום ניטרלי. פעם נוספת, סבא שלי ודודה שלי ביקרו את הבנות. אבל מאז, האמא אמרה שאם רוצים לראות אותן, צריך לפנות לרווחה. אשתי ואני רוצים לקחת אותה אלינו. זה מה שמריה הייתה רוצה".



מקסים ומריה טל. צילום: מסך פייסבוק



עורך הדין אביעד חייט, שמייצג את בני משפחתה של מריה, אמר כי "אנו מברכים את בית המשפט שבחר להאריך את מעצר החשוד, ההחלטה מבוססת על ראיות ונסיבות ולא על רעשי רקע ורכילויות זולות".



הוא הוסיף כי "נבקש להדוף כל ניסיון להכפיש את שמה של מריה זכרה לברכה, נדגיש כי מדובר באישה המאופיינת בשמחת חיים ובאהבה גדולה לבנותיה ומשפחתה שכל עתידה עמד לפניה, כל מכריה מימי בית הספר, השירות הצבאי ובעבודה בהלם מוחלט מהפרשה וכל אלה פה אחד טוענים שאין סיכוי שמריה שלחה יד בנפשה. לא נשקוט עד אשר ימוצא הדין עם החשוד״.



עו״ד אביעד חייט, צילום באדיבות המצולם
עו״ד אביעד חייט, צילום באדיבות המצולם