גרידפול (GREEDFALL), משחק ה־RPG המתרחש בעולם פנטזיונרי במאה ה־17, עונה על כל הציפיות שיהיו לכם ממשחק הרפתקאות בעולם פתוח ומספק עלילה מרתקת, מכניקת קרבות מרשימה והכי חשוב - נותן לכם חופש בחירה כמעט מוחלט לדרך שבה אתם רוצים להשלים את החוויה.



אני חייב להודות שבהתחלה עלו בי ספקות אם המשחק, שפותח על ידי הסטודיו הצרפתי Spiders ומופץ בידי Focus Home Interactive, יחזיק אותי מעוניין לכל אורך המסע. הספקות הללו התבדו די מהר, הרבה לפני שהקמפיין המרכזי במשחק יצא לדרך. החסרון היחיד שנתקלתי בו במשחק הוא הגרפיקה, שאולי נחשבה למתקדמת מדהים לפני עשור אבל לא בסטנדרטים של ימינו. אנימציות הפנים של הדמויות לא עושות חסד למשחק וגם הערים הגדולות חסרות חיים, אבל העלילה, הצורה שבה שחקני הקול מעבירים את הסיפור והקשרים שאתם יוצרים עם הדמויות שמלוות אתכם במסע, הם שיגרמו לכם לבלות שעות מול המסך.



אחד האלמנטים הכי חזקים בגרידפול הוא החופש לבחור. כבר במסך הראשון תקבלו החלטה אם הדמות שלכם תהיה גבר או אישה. בלי קשר לבחירה אתם עדיין מתחילים כחלק ממשפחת המלוכה המקומית, אבל בעידן של היום, מדובר באופציה חשובה שתמשוך שחקנים משני המינים. בנוסף, תוכלו לבחור מה החוזקות של הדמות שיצרתם, האם אתם יותר לוחמים (חרבות ורובים), טכנאים שיודעים לסדר מלכודות או עוסקים בכישוף. מדובר בהחלטה חשובה שתשנה לחלוטין את הצורה שבה אתם נלחמים ומתנהלים במשחק.



שדרוג הדמות והיכולת שלה הם חלק חשוב מגרידפול וגם כאן הבחירה היא שלכם, ותבחרו היטב, כי לאסוף את נקודות השדרוג ייקח זמן. תצטרכו לבחור מה עדיף לכם: כריזמה טובה יותר כדי לנהל מו"מ אפקטיבי במהלך המסע, יכולות פיזיות משובחות שיעזרו לכם לנווט במקומות קשים, שדרוג אינטואיציה שתסייע לכם לאתר חפצים חשובים ועוד. כל שדרוג יפתח בפניכם אפשרויות חדשות להתקדמות במשחק והשלמת העלילה, אז תחשבו היטב על הדרך שבה אתם מעדיפים לשחק.



הסיפור הוא שילוב מצוין בין לוחמה ודיפלומטיה. אתם חלק ממשלחת שתפקידה למשול על אי עצום, מלא פלאים וסכנות, כשהמשימה המרכזית שלכם היא למצוא תרופה למחלה סופנית שמאיימת על אנשיכם שנשארו מאחור ביבשת. תצטרכו להתמודד עם הסיעות האחרות ששולטות באי, וכמובן המקומיים. כאמור המשחק נותן לכם לבחור בין דיפלומטיה לחרב (או לכישוף), ומציאת האיזון בין השניים, תוך כדי יצירת חברויות בלתי נשכחות, הוא מה שהופך את המשחק לכה מוצלח.



גרידפול לוקח אתכם לחוויית משחק מעולם אחר, למרות הגרפיקה הירודה. הדמויות הנפלאות, משימות הצד המעניינות והמסתורין של האי החדש עצום הממדים, הופכים את המסע לאחת ההרפתקאות המלהיבות שיצא לי לשחק בהן בשנים האחרונות. עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר GREEDFALL זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.