השמועות על קרע היו מוקדמות: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח הערב (שלישי) מכתב ברכה לראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו ה-70, ואיחל להמשך עבודה משותפת בין השניים. במכתב כתב טראמפ "יום הולדת 70 שמח, מעולם לא היתה תקופה טובה יותר בשותפות הישראלית אמריקאית, ואני יודע שלפנינו עוד ניצחונות רבים. תודה על הנהגתך החזקה וידידותך הנאמנה. אתה אחד מבעלי הברית הקרובים אליי, ואני מצפה להמשך ההצלחות שלנו יחד". לאחר מכן הוסיף טראמפ בכתב ידו: "אתה נהדר".



במכתב לא התייחס הנשיא האמריקאי לאפשרות שראש הממשלה נתניהו לא יהיה זה שיקים את הממשלה הבאה, זאת למרות שנכשל מלהקים קואליציה ב-28 הימים שניתנו לו לאחר הבחירות, ואתמול הוא נאלץ להשיב את המנדט להקמת ממשלה לידי הנשיא ראובן ריבלין, שצפוי להעבירו לידי יו"ר כחול לבן בני גנץ. 






עם זאת, המכתב החם, שחורג במידת מה מהשפה הדיפלומטית הרגילה ובעיקר התוספת "אתה גדול", שכאמור נכתבה בכתב ידו של הנשיא, מראים כי השמועות על נתק בין השניים לאחר שנתניהו לא הצליח להשיג גוש חוסם בבחירות שנערכו בחודש ספטמבר האחרון. כזכור, לאחר הבחירות התייחס טראמפ ליחסי ישראל ארצות הברית ואמר כי יחסיו הם לא אישיים עם נתניהו.



במסיבת עיתונאים שקיים הנשיא בשדה התעופה בלוס אנג'לס יום לאחר הבחירות, אמר טראמפ כי הוא עדיין לא שוחח עם נתניהו מאז הבחירות, והבהיר כי מערכת היחסים של הממשל האמריקאי היא עם ישראל. טראמפ הוסיף כי התוצאות בבחירות היו צמודות, ויש להמתין ולראות איך הן יסתיימו.