מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי, ערך הערב (שלישי) שיחות עם כלל סיעות הכנסת בבקשת מענה לפניה שנעשתה אליהן, באשר לעמדתם בנוגע למועמד אליו יעבור המנדט. לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא להטיל את התפקיד על יו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מחר בשעה 20:00. לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו הנשיא ויו״ר כחול לבן גנץ דברים באולם בית הנשיא. מעמד הטלת המנדט יועבר בשידור חי.

בתוך כך, על פי סקר שפורסם הערב בתכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, גנץ זוכה לתמיכה רבה יותר בהשוואה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע לשאלה מי יכהן ראשון כרה"מ, במידה ותהיה ממשלת אחדות. מהסקר עולה כי 46% מהציבור מעדיף את גנץ כראש ממשלה ראשון בעוד 40% בלבד מהנשאלים מעדיפים שנתניהו יכהן לפניו. 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכשל בניסיונו להרכיב ממשלה. אמש, 48 שעות לפני תום המועד, הודיע נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי הוא מחזיר לידיו את המנדט שקיבל להרכבת הממשלה. כעת צפוי הנשיא ריבלין להעביר את המנדט לגנץ.בהודעה שפרסמה אמש לשכת הנשיא נמסר כי בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה יפנה מנכ”ל בית הנשיא הראל טובי לנציגי הסיעות בכנסת ה־22, ויודיע להם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם ליו”ר כחול לבן, ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק. החל מהיום, ובמשך שלושה ימים, יוכלו נציגי הסיעות השונות להביע בפני הנשיא הסתייגויות לגבי ההחלטה להטיל את מלאכת המרכבה על גנץ. אם לא יהיו הסתייגויות כאלה, הנשיא יטיל את המנדט על גנץ עד יום חמישי ואולי אף קודם.

לרשות נתניהו עמדו 28 ימים כדי להרכיב ממשלה. מיד עם קבלת המנדט הוא פנה בשם 55 חברי הכנסת של גוש הימין לכחול לבן, בקריאה להקים ממשלת אחדות רחבה, על פי מתווה שהציע נשיא המדינה, אולם בכחול לבן סירבו לדון בהצעה. אמש פרסם נתניהו את הודעתו על החזרת המנדט בסרטון ברשתות החברתיות. “מאז שקיבלתי את המנדט, פעלתי ללא לאות להקמת ממשלת אחדות רחבה. זה מה שהעם רצה, זה מה שישראל צריכה”, אמר נתניהו. לטענתו, הוא עשה כל מאמץ כדי להביא את גנץ לשולחן המשא ומתן, אך לדבריו, גנץ “פשוט סירב פעם אחר פעם”.