על חשבון הכורדים: אחרי שהצליח לרתום לגבו את הממשל האמריקאי בבית הלבן, נראה כי הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן הצליח הערב (שלישי) לשכנע גם את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לתוכניתו בנוגע לצפון סוריה. במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים בעיר סוצ'י שברוסיה, שנערכה לאחר פגישה ארוכה, הציגו השניים את תוכניתם לעתידה של סוריה - כאשר הנפגעים העיקריים מההסכם בין שתי המדינות יהיו הכוחות הכורדים באזור. בין היתר, הסכימו השניים כי המיליציות הכורדיות בצפון-מזרח סוריה ייסוגו לעומק של 30 ק"מ מהגבול הטורקי.



במהלך מסיבת העיתונאים, פוטין טען כי "השאיפות הבדלניות" של כוחות סוריה החופשית, נובעות מגורמים חיצוניים, ואמר כי ארדואן הסביר לו את מטרות "מעיין השלום", המבצע הצבאי שמקיים צבאו. עוד הוסיף פוטין כי אסור שהמבצע ישפיע על הניסיונות לייצב את סוריה תחת משטר אסד. לאחר מכן דיבר ארדואן, ואמר כי הצדדים סיכמו על קיום סיורים משותפים של צבאות טורקיה ורוסיה במרחק של כ-10 קילומטרים בעומק השטח הסורי מגבול טורקיה, ודחיקת הכוחות הכורדים מעבר לקו 30 הקילומטרים מגבול זה, והערים תל רפאת ומנבאג'. לבסוף אמר ארדואן כי השניים סיכמו על תוכנית להשבת הפליטים הסורים שנמצאים בטורקיה לסוריה.



כזכור, הערב בשעה 22:00 אמור לפוג תוקף הפסקת האש בין טורקיה לבין הכוחות הכורדים, עליה סיכמו ארדואן ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני חמישה ימים. על פי ההסכם, במהלך חמישה ימים הכוחות הכורדים הלוחמים היו אמורים להתפנות מאזורי הלחימה. מוקדם יותר היום הודיעו הכוחות הכורדים לארצות הברית כי הם נסגו מעמדותיהם ובכך ענו על דרישות ארה"ב על פי ההסכם. 



מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו התייחס גם הוא להפסקת האש, ואמר כי לטורקיה חששות ביטחוניים לגיטימיים בצפון סוריה, אך הזהיר אותה מפני חריגה מתנאי ההסכם בין וושינגטון ואנקרה. בכיר אמריקאי נוסף התייחס להפסקת האש ואמר כי בארה"ב "מאמינים שטורקיה תקבל את ההודעה הכורדית, והפסקת האש הזמנית תהפוך להפסקת לחימה קבועה". עוד הוא הזהיר כי אם אנקרה לא תשתף פעולה עם ארצות הברית, ותמשיך בפעולות התקפיות, יוטלו עליהן סנקציות.