מכה לג'ונסון: הפרלמנט הבריטי דחה הערב (שלישי) את לוח הזמנים המוצע של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, לחקיקה ולאישור של הברקזיט. ההצבעה נדחתה ברוב של 322 מתנגדים ו-308 תומכים. כעת ג'ונסון ייאלץ לדחות את לוח הזמנים לחודש ינואר. הדובר של בוריס ג'ונסון אמר כי הוא צפוי לדבר עם מנהיגי אירופה כדי להבין מה הצעדים הבאים שלהם. ראש ממשלת בריטניה ינסה, ככל הנראה, להקדים את הבחירות.

מחוקקים רבים טענו כי הבקשה של ג'ונסון לדון על החקיקה, שמטרתה להביא לאישור את הסכם הברקזיט המלא עד יום חמישי, לא השאירה להם מספיק זמן לבחון את הצעת החוק בצורה ראויה. הדבר מותיר בספק את עצם יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי בעוד כתשעה ימים. עם זאת, לפני כן הפרלמנט הצביע בעד מתן אישור ראשוני להסכם הברקזיט. ההחלטה העברה ברוב של 329 תומכים לעומת 299 מתנגדים. 
בתגובה למפלגה שנחל, אמר ג'ונסון כי "כעת על החברות באיחוד האירופי להחליט כיצד להיענות לבקשת הפרלמנט לעיכוב הברקזיט". הוא הוסיף: "אברר עם המדינות החברות באיחוד האירופי על כוונותיהן, עד שהן יגיעו להחלטה בנושא נעצור את החקיקה הזו. תנו לי להיות ברור - המדיניות שלנו נותרה בעינה - אסור לעכב את עזיבת האיחוד האירופי". 



בלילה שבין שבת לראשון, שעות לאחר שכשל בהעברת מתווה הברקזיט החדש בפרלמנט, הגיש ג'ונסון לאיחוד האירופי את בקשת הדחייה למועד היציאה מהאיחוד. עם זאת, ג'ונסון הצליח גם הפעם להפוך את ההליך לשנוי במחלוקת, כשסירב בעצמו לחתום על המכתב ואף צירף אליו מכתב אישי בו הביע התנגדות לבקשת הארכה.
 
דקות לפני פקיעת המועד האחרון בו יכול היה לבקש דחייה בתאריך ביצוע הברקזיט, נכנע ג'ונסון ללחץ הציבורי והפרלמנטרי ושלח לנשיא האיחוד האירופי, דונלד טאסק, שלושה מסמכים שונים. הראשון היה צילום של הצעת החוק שהתקבלה בפרלמנט לפני מספר שבועות, שחייבה אותו לבקש דחייה במקרה שלא יושג הסכם, ואף מופיע בה נוסח המכתב שיש לשלוח לאיחוד האירופי. אל מסמך זה סירב ג'ונסון להוסיף את חתימתו.
 
במסמך השני הופיע מכתב של נציג בריטניה באיחוד האירופי, בו הוסבר כי בריטניה שלחה את בקשת הדחייה רק כי החוק מחייב אותה לעשות כך. המכתב האחרון היה מכתבו של ג'ונסון עצמו, בו הביע התנגדות אישית לבקשת הדחייה והסביר כי הוא אינו מעוניין בה. בתגובה למהלך המשונה, אישר נשיא האיחוד טאסק כי קיבל את בקשת הדחייה שנשלחה מלונדון והודיע שידון בה עם מנהיגי האיחוד.