בלעדי למעריב: קבוצת רב־בריח מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת מפעל המייצר מוצרים לענף הבנייה תמורת סכום הנאמד ב־50 מיליון שקל. העסקה נמצאת בשלביה המתקדמים, ותושלם ככל הנראה עד סוף השנה. כך נודע ל"מעריב".
 
מדובר במפעל שנמצא באזור התעשייה ברקן והינו בעל שיעור רווחיות ברוטו גבוהה (לפני מיסים פחת וריבית) הנאמד ב־20% על המחזור. היקף המכירות של המפעל מסתכם ב־50 מיליון שקל בשנה. העסקה נועדה להגדיל את מגוון המוצרים של החברה תוך כדי התמקדות בענף הבנייה.
 
לרב־בריח, שנשלטת על ידי שמואל דונרשטיין, דריסת רגל משמעותית בענף. היא מוכרת, בין השאר, מוצרים מתחום הנעילה ודלתות הפלדה. הכניסה לענף מוצרי הבנייה מעידה על ההערכה בנוגע להמשך השגשוג הצפוי בענף. עוד יצוין כי בעבר נשקלה בחברה האפשרות לרכישת השליטה בנגב קרמיקה, אולם העסקה לא יצאה אל הפועל.

מפעל רב-בריח באשקלון. צילום: אייל טואג

 

לצד עסקת הרכישה כעת, ממשיכה רב בריח לחזק את נוכחותה בעולם. החברה נמצאת בשלבים אחרונים של מגעים לרכישת מפעל לייצור דלתות פלדה בארה"ב תמורת 90־100 מיליון דולר. דריסת הרגל בארה"ב תאפשר לה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות.
 
80% מהחברה נשלטים על ידי משפחת דונרשטיין ו־20% ממניותיה מוחזקות על ידי פועלים שווקי הון. החברה מנוהלת על ידי עידן זוארץ, ועל פי ההערכות - מוכרת באמצעות ששת המפעלים שבבעלותה בשווי של כ־500 מיליון שקל לשנה.