"תירוץ לתקיפת כלי תקשורת": בית המשפט השלום ברמאללה דחה אתמול דיון בעתירה שהוגשה על ידי איגוד העיתונאים הפלסטינים בשם אתר "אלטרה־פלסטין" נגד הרשות הפלסטינית עד היום בבוקר (רביעי). זאת כדי שהפרקליטות הפלסטינית - שהחליטה לחסום 59 אתרים ודפי פייסבוק בתחומי הגדה המערבית, בהם גם אתר "ערב 48" השייך לסיעת בל"ד - תספיק להגיש את תשובתה לבית המשפט.
 
הסיבה לחסימת האתרים היא "פרסום ביטויים, תמונות ומאמרים באתרי אינטרנט, שעלולים לאיים על הביטחון הלאומי וכן להביא לפגיעה בסדר הציבורי ולהתסיס את דעת הקהל הפלסטיני", וכן "תקיפת ראשי הרשות וסמליה". 
 
בעזה הפגינו ביום שני השבוע נגד ההחלטה, שכללה רבים מהאתרים המדווחים מהרצועה, בהם אתר "א־ריסאלה" של חמאס, ואף יצאו להפגנה במהלכה קראו לשחרר עיתונאים מהכלא הפלסטיני. המפגינים הביעו ביקורת על כך ש"דווקא אתרים ישראלים, שמרעילים את האווירה הפלסטינית ופוגעים בציבור – לא נחסמו". המפגינים אף הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "חסימה – היא פשיטת רגל בפני האמת", "חסימה היא תירוץ לתקיפת כלי תקשורת" ועוד.
 

את איגוד העיתונאים מייצגים היועץ המשפטי של הוועד העצמאי לזכויות אדם עו"ד אחמד נסרה, והיועץ המשפטי של האיגוד עו"ד עלאא פריג'את. יו"ר הארגון, נאסר אבו באכר, אמר: "מי שהאתרים האלקטרוניים לא מוצאים חן בעיניו, עליו להציג אלטרנטיבה ולתת לקורא לבחור", והוסיף כי האיגוד "ביטל את כל ההסכמים הקודמים עם הפרקליטות בעניין חסימת האתרים".