ראש הממשלה סקוט מוריסון נפגש היום (רביעי) עם האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, שתיים מן המתלוננות שטענו כי מלכה לייפר תקפה אותן מינית.


מוריסון אמר לשתיים, שהיו תלמידותיה של לייפר, כי הוא שוחח עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בשנה שעברה וביקש להסגיר אותה לאוסטרליה, וכי הוא מתכוון להמשיך כעת לפעול בנושא ולהאיץ בנתניהו לקדם את הסגרתה לידי הרשויות האוסטרליות. מוריסון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא תומך בארליך ובמאייר, והוסיף: "אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי שלייפר תחזור לאוסטרליה ותעמוד לדין".



בהצהרה מטעמו כתב ראש הממשלה האוסטרלי: "ממשלתי מחוייבת לוודא כי הצדק יעשה בתיק מלכה לייפר. הסוגיה נידונה בימים אלו במערכת המשפט בישראל, ואנו קוראים לפתור את העניין באופן מהיר ושקוף. היחסים עם ישראל מבוססים על מחויבות משותפת לצדק ולשלטון החוק. אנו חוזרים על מחויבותנו 


לוודא שלייפר תוסגר לאוסטרליה ותעמוד לדין בגין 74 סעיפי התעללות בילדים".



בתחילת החודש שיחרר בית המשפט המחוזי בירושלים את לייפר, המועמדת להסגרה לאוסטרליה על עבירות פדופיליה בנערות, למעצר בית אצל אחותה. 


בית המשפט החליט כי הליכי ההסגרה ייעצרו עד שיוכרע אם היא כשירה לעמוד לדין. השופטת חנה מרים לומפ הורתה למנות פאנל מומחים שיקבע אם לייפר לוקה בנפשה או מתחזה.



לדברי השופטת, בשל "פגמים רבים שעלו בחוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי, שבין היתר התבססו על עובדות שגויות שהוצגו בפני הרופאים, והדבר השפיע על דעתם בטרם חוות הדעת", הפרקליטות לא הצליחה להוכיח כי לייפר מתחזה. בנוסף קבעה כי "שיחה עם אנשים ועריכת קניות אינם מלמדים בהכרח על התחזות פסיכיאטרית". עם זאת, לאור הסתירות שעלו בעבר ומורכבות המקרה היא החליטה למנות פאנל מומחים מטעם בית המשפט שיבחן את מצבה הנפשי של לייפר.