ראשי מפלגות הימין נפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בפגישה הוחלט כי כל פניה למפגש עם נציגי כחול-לבן תועבר לשר יריב לוין, וכי לא יתקיימו פגישות אישיות. זמן קצר לאחר מכן אישרו בליכוד ובכחול-לבן כי מפלגתו של גנץ הזמינה את צוות המו"מ של הליכוד לפגישה ראשונה כבר מחר.  



הפנייה ליריב לוין, יו"ר צוות המו"מ של הליכוד, נעשתה על ידי יו"ר צוות המו"מ של כחול-לבן, יורם טורבוביץ. לוין אמר כי יגיע לפגישה מטעם כל הגוש, אך בכחול לבן מדגישים כי הזמינו את הליכוד לפגישה ואת יריב לוין כנציג הליכוד ולא כנציג הגוש.



מהליכוד נמסר לאחר פגישת ראשי גוש הימין כי "בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן. ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת. ראש הממשלה נענה לפניית כחול לבן לפגישה עם צוות המשא ומתן מחר אחרי הצהריים".
 

לוין ואלקין. ינהלו את המו"מ מטעם הליכוד. צילום: מרק ישראל סלם
לוין ואלקין. ינהלו את המו"מ מטעם הליכוד. צילום: מרק ישראל סלם



לפני הפגישה ראשי המפלגות המשיכו והבהירו כי בכוונתם להיות נאמנים לגוש ה-55, גם לאחר שהמנדט יעבור לגנץ. "גוש הימין חזק ויציב, ככל שיבינו את זה מהר יותר בכחול לבן, כך ייחסך זמן לכולם", אמרה איילת שקד בכניסה לפגישה, "המשא ומתן של מפלגות הימין עם כחול לבן יהיה רק כגוש".



גם שותפה לראשות הימין החדש, נפתלי בנט, התייחס למציאות הפוליטית בכניסה לפגישה. "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה", אמר, "אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית״.



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר כי "אם כחול לבן תזמן אותנו לפגישה - אשלח את שליחיי, יריב לוין וזאב אלקין. לא אפגש עם כחול לבן בארבע עיניים". 

בתוך כך, חברי צוות המו"מ של כחול לבן, בראשותו של ד"ר יורם טורבוביץ, יגיעו היום עם בני גנץ למעמד הענקת המנדט בבית הנשיא ויערכו שיחה מקדימה קצרה עם הנשיא ריבלין, על מנת להציג את המאמצים הצפויים של כחול לבן להרכבת הממשלה.