זו אולי לא "פרשת דרייפוס" חדשה, אך עולה ממנה ריח מוכר ולא נעים. בתביעה תקדימית שהובאה השבוע לפני בית המשפט המנהלי בפריז, אחד מבכירי שירות הביון הצרפתי שהודח מתפקידו דורש שיוחזר לו הסיווג הביטחוני הגבוה שנלקח ממנו לאחר שהואשם כי קיים קשרים מסוכנים עם המוסד הישראלי. 

אריק מ' הוא ממוצא יהודי וגם פעיל בקהילתו, עובדה שלא מנעה ממנו לכהן בין 2003־2018 בתפקיד רגיש: הממונה על קשרים עם שירותי ביון זרים של שירות הריגול הנגדי של צרפת. לפני כשנה וחצי סירב אגף הביטחון של השירות החשאי לחדש את הסיווג הביטחוני של מ' ובכך הביא לסיום שירותו.
 
הטענה: הוא ניהל קשרים חשודים עם שירותי ביון זרים, ועמד בסיכון להיות נתון להשפעתם. קשר אחד, חשוד כביכול, הוא ניהל עם איש CIA שהבטיח להמליץ עליו לתפקיד ראש יחידה בנאט"ו. הקשר האחר שמ' מואשם בו הוא קשר ישראלי, שעלה בשל היותו חבר ביחידה הקהילתית לאבטחת בית הספר היהודי שבו לומדים ילדיו. נוסף על כך הוא עבר קורס בקרב מגע, שפופולרי היום מאוד בצרפת. לדעת גורמי הביטחון הצרפתיים, עובדות אלה הופכות אותו ל"סחיט" על ידי המוסד.

כדי לנמק את עמדתם בבית המשפט הציגו שירותי הביון הצרפתיים עבירות ביטחוניות נוספות המיוחסות למ'. בין השאר נטען לאי־דיווח על קשרים אישיים עם אנשי שירותים זרים (אף שזה בדיוק היה תפקידו) ושימוש בכרטיס סים מקצועי לטלפון פרטי. אך הסיבה האמיתית, סבורים פרקליטיו של אריק, היא פוליטיקה פנימית. ראש השירותים היוצא, פייר פלוריאן דה בוסקה, הציע אותו לתפקיד ראש המועצה המתאמת של הביון האירופי. פסק הדין בפרשה צפוי בסוף השבוע.