מעצרם של עשרה מחיילי הנח"ל החרדי, המשתייכים לחטיבת כפיר, שנחשדו בתקיפתם של שבעה צעירים בדואים ברהט, הוארך הבוקר (חמישי) בשישה ימים נוספים. ארבעת החיילים הנוספים שנעצרו אתמול שוחררו.



התקרית האלימה התרחשה בתחנת דלק בעיר הדרומית בשלישי בלילה, כאשר הגיע מיניבוס ועליו 25 חיילים לתחנת הדלק, כאשר באותה עת, ישבה במקום קבוצה של צעירים מהעיר הבדואית רהט, כשהם פיצחו גרעינים ושוחחו ביניהם. לדברי אחד המותקפים, החיילים התחילו לקלל ופתחו בקריאות "מוות לערבים" ו"ערבים מסריחים". "אמרנו להם, תוך שאחד מאיתנו מצלם את התקרית, 'למה אתם מקללים', ואז כחמישה חיילים התחילו לתקוף אחד מאיתנו, כאשר אחד מהם מאיים עם נשק על הראש", סיפר הצעיר והוסיף: "ראינו את המוות מול העיניים".



המתדלק וגם חבורת הצעירים ניגשו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם טופלו כאשר סבלו מחבלות בגוף. לאחר מכן, הם ניגשו לתחנת משטרת רהט שם הגישו תלונה. מהמשטרה נמסר, כי התלונה הועברה למשטרה הצבאית החוקרת שפתחה בחקירת התקרית.



הוריהם של החיילים הכחישו את הטענות על מעורבות בניהם בתקרית, וטענו כי הצעירים הבדואים איימו עליהם והם פעלו מתוך הגנה עצמית. "הבנים סיפרו כך עליהם ועל חבריהם: הם נסעו במיניבוס ועצרו להתרעננות בתחנת דלק בדרום. בזמן ההתרעננות הם נכנסו לקנות דברים בחנות של התחנה שם ישבו קבוצת נערים בדואים. הם נעצו עיניים בחיילים ושאלו אותם שאלות מוזרות. לקראת סיום השהייה, לאחר שמרבית החיילים עלו למיניבוס, הנערים החלו לקלל את שני החיילים האחרונים ואיימו עליהם בדקירות סכין, תוך שהם מכניסים ידיים לכיסים", אמרו.

"בתגובה, שני החיילים הסתובבו לעבר הנערים כדי לא לקבל סכין בגב, אחד מהנערים ניסה לתפוס באחד החיילים חברו בא לעזרתו והתחילה ההתגוששות ביניהם. החיילים במיניבוס זיהו את התקרית שהתפתחה וירדו לסייע לחבריהם. לאחר שהניסו את הבדואים לתחנת הדלק בדקו שאין יהודים כדי שאלה לא ייפגעו מתגובת נקמה של הבדואים. לאחר מכן החיילים עלו למיניבוס כדי להמשיך לפעילות מבצעית ולכן לא יכלו לעסוק בטיפול באירוע", הוסיפו ההורים.