השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, התראיין הלילה (רביעי) לעיתון הרוסי הוותיק "איזבסטיה", והתייחס לפרשת נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שמרצה עונש של שבע וחצי שנים בכלא הרוסי בעקבות תשעה גרם חשיש שנמצאו בתיקה בשדה התעופה במוסקבה.



אלקין התייחס להשפעת הפרשה על היחסים בין המדינות והודה כי "העניין אכן פוגע ביחסים בין ישראל לרוסיה באופן כללי", והוסיף כי "בתור מישהו שעשה הרבה בשביל לפתח את יחסי ישראל ורוסיה, אני מודאג מאוד משובם של הסטראוטיפים השליליים כלפי רוסיה בסיפור הזה. אני מאוד מקווה שהנשיא פוטין, עם כל הכוח שיש לו, יצליח לפתור את הבעיה הזו ולהחזיר את נעמה הביתה כדי שנוכל להמשיך את פיתוח היחסים בין המדינות - כפי שהיה עד עכשיו".



נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשפחה
נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשפחה



בתוך כך, ציין אלקין כי פחתו הסיכויים לחתימה על הסכם ההסגרה בין ישראל לרוסיה, שבמסגרתו ניתן יהיה להעביר את האסיר אלכסיי בורקוב לרוסיה תמורת השבתה של יששכר לישראל. "אין הסכם כזה, אבל יש שיתוף פעולה במסגרת האמנה האירופית בנושא הסגרה משנת 1957", הסביר אלקין והוסיף כי "בימים אלה התקרבנו להסכם שיכול להקל על הסגרות כאלה, אך כעת הסיכויים לחתום עליו פחתו. אני לא יודע עד כמה משרד המשפטים יוכל לקדם הסכם כזה באווירה הציבורית שנוצרה בישראל".