זה כבר הפך להיות עניין שבשגרה מצד מסעדות יוקרתיות להימנע מלציין את מחירי המנות בתפריטים שלהם. הסרת המחירים נועדה כדי להמחיש עד כמה מנות מסוימות הן הרחק מהיכולות הכלכליות של אורחי המסעדה. מסעדה אחת לקחה את זה צעד אחד יותר מדי והגישה שני תפריטים שונים לגברים ולנשים, כאשר הנשים קיבלו תפריט ללא מחירים כלל.



המסעדה המפורסמת והמבוקשת 'לה רוזה נאוטיקה', שנבנתה על מזח המשקיף על האוקיינוס בלימה, פרו, הואשמה בסקסיזם ונקנסה בסכום של 62 אלף דולרים עבור הטריק הלא כל כך מוצלח. כשגבר ואישה התארחו יחדיו, צוות המסעדה הגיש לאישה תפריט בצבע זהב, בו המנות היקרות ביותר נכתבו ללא המחיר ואילו לגבר הוגש תפריט כחול הכולל את המחירים של כל המנות, כך דווח ברשת החדשות FOX.


מי ישלם את החשבון? (צילום: אינג אימג')
מי ישלם את החשבון? (צילום: אינג אימג')


המסעדה הגנה על המדיניות בטענה שהיא מאפשרת לנשים "ליהנות מערב רומנטי עם בן זוגן, מבלי לקחת בחשבון את עלות השירותים". הרשויות מצאו כי מסעדת 'לה רוזה נאוטיקה' מפלה נשים, ואמרה רשמית: "בסופו של יום, המסעדה מייצגת את הבסיס למבנה שוביניסטי המחזק את ההבדלים בין גברים לנשים". בעקבות פסק הדין, על המסעדה להתחיל מידית להגיש לגברים ולנשים את אותם תפריטים ובשניהם כלולים המחירים עבור המנות.