נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שיגר איום לכוחות הכורדים ואמר כי אם הם לא ייסוגו מהאזור הבטוח בצפון סוריה כפי שהוסדר בהסכם הפסקת האש, טורקיה תשתמש בזכותה "למחוץ אותם". מוקדם יותר בכוחות הכורדים האשימו את טורקיה בתקיפות של שלושה כפרים בצפון סוריה, למרות הפסקת האש. למרות זאת, ברוסיה ציינו כי ההסכם שהושג בשבוע שעבר נמשך כמתוכנן.
 
כזכור, בנאום בבית הלבן הצהיר אמש הנשיא דונלד טראמפ על הסרת כל הסנקציות על טורקיה והכריז על "ניצחון" אמריקאי בסוריה, במקביל להבטחת מדיניות אי־מעורבות צבאית אמריקאית במתרחש במזרח התיכון. הדברים נאמרו בעקבות הסכם הפסקת האש שהושג לאחר פגישת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וארדואן, שלשום.
 
"חלה פריצת דרך משמעותית", אמר טראמפ. "הבוקר עדכן הממשל הטורקי את ממשלי כי יחדל מכל פעילות בסוריה. לפיכך הוריתי לבטל כל סנקציות שהטלנו. הן יבוטלו, אם אכן לא יקרה דבר שירגיז אותנו. אנחנו מצפים מטורקיה לשמור על מחויבויותיה בכל הקשור לטיפול בדאעש וגיבוי הכורדים. אם טורקיה תיכשל בכיבוד מחויבויותיה, נשמור את הזכות לחדש את הסנקציות, כולל תעריפי מכס".
 
טראמפ הודה לנשיא טורקיה ארדואן, "מנהיג חזק שאוהב את עמו, ייתכן שניפגש בקרוב מאוד", ורמז לביקור קרוב של ארדואן בוושינגטון. עם זאת, טראמפ בישר שישאיר כוחות כדי להגן על האינטרסים של ארה"ב באזור: "נחזיק בנפט, נגן עליו, כדי להשיג אזור שליו ובטוח בטווח 30 ק"מ. החשוב מבחינתנו, ששום חייל אמריקאי לא נפגע".
 
טראמפ הוסיף כי שוחח עם מנהיג הכורדים, הגנרל מזלום, ואמר: "הוא אסיר תודה לארה"ב. הוא הבטיח לי שדאע"ש תחת שליטה מוחלטת, ואלה שברחו נתפסו. הצלנו את חייהם של כורדים רבים, והוא מבין את זה. השגנו הפסקת אש אחרי מלחמה קשה, בתוך מספר ימים". בהמשך, מתח טראמפ ביקורת על האירופים: "עכשיו אנחנו מצפים מהאירופים לטפל באזרחיהם (לוחמי דאע"ש) ולהביא אותם למשפט במולדתם. אנחנו עשינו דברים שרבים אמרו שלא יכולים להיעשות. ההישג היום מוכיח את יכולת הפעולה שלנו. עשינו עבודה נהדרת והצלנו חיים רבים, אבל כמה אמריקאים עוד צריכים למות במלחמות השבטיות ארוכות השנים האלה?".
 
טראמפ הוסיף: "בזבזנו שמונה מיליארד דולר על מלחמות במזרח התיכון, שהיום הוא פחות יציב ובטוח. יש כאלה שרצו שנפתח את שערינו למהגרים מאזורי מלחמה ולהביא טרוריסטים לחופינו, אך לא עוד", קישר טראמפ את החלטותיו למדיניות ההגירה שלו. בעוד הנשיא מהלל ומשבח את טורקיה, טען השליח האמריקאי המיוחד לעניין סוריה ג'יימס ג'פרי כי טורקיה תמכה בכוחות שביצעו פשעי מלחמה. לפני ועדת החוץ של בית הנבחרים אמר ג'פרי כי בידי ארה"ב עדויות לפשעי מלחמה מצד הכוחות הסורים הנתמכים על ידי ארדואן. עוד אמר כי מאז שטורקיה פתחה במבצע הצבאי שלה שוחררו ונמלטו מאות לוחמי דעאש.
בניגוד לדברי טראמפ, ארדואן אמר בראיון לערוץ טלוויזיה טורקי שארה"ב לא מילאה את כל הבטחותיה במסגרת הסכם הפסקת האש בצפון סוריה, והוסיף כי ארצו תבחן מחדש הצבת 12 עמדות תצפית בצפון מזרח סוריה. 
 
גם משרד החוץ הרוסי מתח ביקורת על ארה"ב, והביע מצדו תקווה שהכורדים אכן ייצאו מאזורים הסמוכים לגבול טורקיה וסוריה ללא שפיכות דמים. בקרמלין טוענים שארה"ב בגדה בכורדים בסוריה. לטענתם, הטורקים ימחצו את הכורדים הסורים, אם אלה לא ייסוגו מהגבול עם טורקיה.