בחדשות 12 פרסמו הערב (חמישי) הקלטות של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, בהם הוא מתייחס ליחסיו עם רה"מ נתניהו אשר תקף לא פעם את המשטרה בראשותו של אלשיך מאז שהחלו חקירותיו האישיות, כמו שעלה מהתבטאותו החריגה לפיה "המפכ"ל הבא יצטרך לעשות עבודת שיקום גדולה מאוד". על כך אמר אלשיך: "אני לא יכול לשפוט בנאדם שנמצא בסיטואציה שבה הוא צריך להגן על עצמו ציבורית וכו' וכו'. זה עצוב".
 
עוד אמר באשר למצבו המשפטי של רה"מ: "אני הייתי מצפה ממנו להגיד - אני בטוח שמערכת אכיפת החוק תעשה.. אני לא יודע מה, אני מאמין בחפותי... אם הוא מאמין בחפותו.. שמערכת אכיפת החוק תעשה עבודה ובסוף תוכח חפותי. בסדר, זה מה שאני הייתי...  מקווה שלא הייתי מגיע לסיטואציה הזו אבל זה מה שאני הייתי אומר. אחרי כל זה המשטרה צריכה לשמור על ממלכתיות ולא לעסוק בזה. לא להילחם בחזרה במי שיוצא נגד המשטרה".

רוני אלשיך ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
רוני אלשיך ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
אלשיך טען שלמרות ההישגים של המשטרה בשנה שעברה, לא זו הסיבה שאמון הציבור במשטרה דווקא עלה לפי המדד השנתי של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "אני אגיד בזהירות פה משהו", הצהיר. "בשנה האחרונה, שנת 2018, הייתה קפיצה של 10 אחוז באמון הציבור במשטרה... זה לא בגלל שאנחנו מטפלים יותר נכון בהתפרצויות (לדירות) למרות שכן וגונבים פחות רכבים. אגב, ב-2018 הורדנו 20 אחוז פחות בהתפרצויות לדירה. זה פנומנלי. לא בגלל זה הציבור נותן לנו. אני חושב שדווקא בהפוך על הפוך ההתנהגות הממלכתית של המשטרה וזה שהיא לא התחככה עם הדרג הפוליטי".

הארוע המתוקשר ביותר של אלשיך היה הראיון לאילנה דיין בתכנית "עובדה", שם חשף כי ישנם חוקרים פרטיים שאוספים מידע על החוקרים של ראש הממשלה. בהרצאה הוא נשאל ישירות האם לא הייתה לו מעורבות יתר בתיקי נתניהו: "היה גיבוי לחוקרים שבזה היה צריך לתת להם גיבוי לחוקרים, מפני שחוקרים שהתחילו להיות מוטרדים היה צריך להפסיק את ההטרדה הזו, וזה החיכוך היחידי שבו התערבתי על מנת להגן על החוקרים. אני יכול להיות ערב לעובי העור שלי, אני לא יכול להיות ערב לעובי העור של  חוקרים שיש להם ילדים בגן, ושאני לא יודע מה יגידו עליהם בגן ועם מה הם מביאים הביתה. בסוף כשזה מתחיל להיות על המשפחה - שם הייתי צריך לצאת במרכאות לקרב. זה לא היה קרב נורא מסובך - יצאתי תקשורתית פעם אחת - וזה נפסק".
מאז עזיבתו של אלשייך את התפקיד, לא מונה לו מחליף קבוע. כבר למעלה משנה יש ממלא מקום מפכל למשטרה, ואלשיך רומז שזה לא במקרה: "יש מועמדים מצוינים מתוך המשטרה שיכולים להיות מפכ"ל המשטרה משורות המשטרה ושלא יספרו לך אחרת... זאת אומרת שמישהו לא רצה שמישהו לא רצה למנות מפכ"ל. זה רע מאוד. ע"פ החוק למפכ"ל יש עצמאות, ואין שום סיכוי שמפכ"ל שהוא ממלא מקום יתנהג בעצמאות".