לאחר שקיבל אמש בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ריבלין, בכחול לבן מתכוונים להציע לראש הממשלה בנימין נתניהו פשרה שעשויה להוביל לכינון ממשלת אחדות. לפי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 12, במפלגתו של גנץ שוקלים להציע לנתניהו לוותר על אחד משני התנאים הקשיחים שהציב: אם הוא לא יהיה מוכן לוותר על בלוק הימין, אז הוא יצטרך לוותר על הבכורה בראשות הממשלה ולכהן בתפקיד שני. אם לא יהיה מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה, הוא ייאלץ לוותר על הבאת כל בלוק הימין לממשלה.
בכיר בליכוד הגיב לפרסום ואמר למעריב כי "בלי מתווה הנשיא לא יקרה כלום". כזכור, לפי המתווה שהציע הנשיא ריבלין, תקום ממשלה עם גושים שווים בגודלם, שבה יורחבו הסמכויות של ממלא מקום ראש הממשלה אם ראש הממשלה המכהן ייאלץ לצאת לנבצרות.

באשר לאפשרות להקמת ממשלת מיעוט, בכיר בליכוד מסר למעריב כי "לחולמים בכחול לבן שחושבים שאיום הסרק של הקמת ממשלה בתמיכת בל״ד מלחיצה או מפחידה מישהו מעידה על חוסר הבנתם פוליטיקה וקריאת המציאות". 
שר המשפטים מהליכוד, ח"כ אמיר אוחנה התבטא ברוח דומה. בנאומו בכנס של הארגון "אם תרצו" התייחס אוחנה לאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט ואמר: "אני לא רואה אפשרות שגנץ יקים ממשלה. האפשרות היחידה היא ממשלת שמאל עם הערבים בתמיכת ליברמן. הוא יכול להגיד אני לא אשב עם הערבים אבל לא אפיל את הממשלה. אני לא תולה ציפיות בממשלה כזו שתחזיק יותר מכמה חודשים ואז כשהממשלה תתפרק אנשים יבינו את האסון ויחזרו הביתה. אלמלא הייתי סבור שהדבר הזה יעלה בדמים, משום שאני מסתמך על ההיסטוריה בשתי הפעמים מאז 77' זה עלה בדמים רבים".
 

במקביל, בסיעת הבית היהודי – האיחוד הלאומי שוב עלה נושא האיחוד הפנים  - מפלגתי. ח"כ מוטי יוגב, שבעבר תמך בהמשך פעילות סיעת ימינה המאוחדת, כקרא לחבריו לסיעה להתאחד: אני קורא לחברי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', לשבת עוד היום יחדיו ולהתחיל את תהליך איחוד המפלגות. זו הדרך לבנות את כוחה של הציונות הדתית במישור הפוליטי. די לרסיסי מפלגות. הציבור לא יסלח לנו אם לא נאחד כמה שיותר כוחות למפלגה ציונית דתית אחת גדולה, ורחבה. הגיע הזמן לשבת יחד, להקשיב יחד לרחשי השטח וצרכי הציבור ולפעול יחד, למען הציבור הציוני-דתי לגווניו ולמען כל עם ישראל, בדרך המיוחדת של הציונות הדתית".