תקלה מביכה וחמורה בשירות בתי הסוהר (שב"ס) אירעה במהלך אשפוזו של המחבל סאמר ערביד, החשוד ברצח רינה שנרב ז"ל לפני כחודשיים במעיין דני (עין בובין), הסמוך להתנחלות דולב. ל"מעריב" נודע כי לפני כשבועיים אחד מסוהרי השב"ס המוצבים כשומרים בחדר שבו מאושפז ערביד במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, פלט גז מדמיע. בשל פליטת הגז במחלקה לטיפול נמרץ נדרשה התערבות רפואית של הרופאים נוכח מצבו הבריאותי של המחבל, שממשיך להיות מורכב. למרות האירוע החריג, לא הועבר דיווח לצמרת השב"ס.
סאמר ערביד, שעמד בראש חוליית הטרור של החזית העממית שביצעה ותכננה פיגועים נוספים ביהודה ושומרון, פונה לבית החולים לפני כשלושה שבועות, לאחר שהתמוטט במהלך חקירת השב"כ וסבל מבעיית לב. בתחילה הוגדר מצבו כקשה מאוד ודווח כי נשקפת סכנה לחייו. אולם בהמשך חל שיפור במצבו הרפואי, והוא חזר להכרה. עם זאת, מצבו הרפואי נחשב עדיין למורכב, והוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ. במהלך האשפוז, על פי שיקול הרופאים המטפלים, הוא גם מורדם מדי פעם לצורכי המשך הטיפול.
המקרה של פליטת גז מדמיע בבית חולים, ובמיוחד במחלקה לטיפול נמרץ, הוא כמובן חריג ומדובר בתקלה חמורה. יצוין כי במקביל לאשפוזו של ערביד ונוכח החשיבות הביטחונית, קיבל השב"כ היתר מבית המשפט לחקור אותו גם במהלך אשפוזו. החקירה עדיין נמצאת בעיצומה לצד ההגבלות הרפואיות הנדרשות, ורק לפני שלושה ימים הוארך מעצרו של ערביד בשמונה ימים נוספים.

מהשב״ס נמסר בתגובה: "במהלך משימת אבטחת עצור בבית חולים, נפלט בטעות גז ממכשיר אישי של אחד הסוהרים בערב יום הכיפורים. האירוע דווח לגורמי הפיקוד בבית המעצר, אך הועבר דיווח מאוחר למפקד המחוז. מדובר בתקלה בדיווח ולאור כך מונה על ידי מפקד מחוז מרכז קצין בודק בדרגת גונדר משנה לבדוק את האירוע. במקביל חודדו הנהלים הרלוונטיים לגבי החזקת מכשיר גז אישי ובדיקת תקינותו. חשוב להדגיש שמשימת אבטחת העצור מבוצעת על ידי סוהרי מחוז מרכז במקצועיות במשך תקופה, במהלכה הסוהרים מאבטחים את העצור וחדר אשפוזו ומונעים נסיונות חדירה למתחם האשפוז”.
רינה שנרב ז"ל, בת 17 מלוד, נרצחה בפיגוע ב־23 באוגוסט, מפיצוץ מטען מאולתר בעין בובין. אביה איתן, בן 46, ואחיה דביר־חיים, תלמיד ישיבה בן 19, פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האב היה זה שהזעיק את מד"א אחרי הפיצוץ.