בכיר במשרד ההגנה של ארצות הברית אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי "ארצות הברית מחויבת לתגבר את כוחותיה בסוריה". לדבריו, המטרה של תגבור הכוחות היא הגנה על שדות הנפט במדינה, מחשש שיפלו לידי דעאש או "גורמים בלתי יציבים". הגורם, שנשאר אנונימי, לא ציין בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס אילו פעולות צבאיות נשקלות.
דברי הגורם הם סימן נוסף לכך שארצות הברית עדיין לא יישמה את הנסיגה המלאה מסוריה, וכי היא מתכננת לחזק את הכוחות שנותרו באזור. הוא הוסיף כי "אחד ההישגים המשמעותיים ביותר של ארצות הברית ושל השותפים בלחימה נגד דאעש היתה השגת השליטה בשדות הנפט במזרח סוריה - שיכולים להוות מקור הכנסה משמעותי עבור ארגון המדינה האיסלאמית". לדבריו, חייבים לנתק את העורק הכלכלי של דאעש, כדי למנוע מצב בו הארגון יתאושש ויקום מחדש.
בתוך כך, הודיע חבר הקונגרס הרפובליקני לינדזי גרהאם הודיע מוקדם יותר היום כי צבא ארצות הברית מכין בימים אלו תכנית שמטרתה למנוע מארגון המדינה האיסלאמית להשתלט מחדש על שטחים בצפון סוריה וכן, למנוע מהנפט שבשטח סוריה מלהגיע לידי איראן. גראהם סיפר על התוכנית לאחר תדרוך בפנטגון וציין כי לדעתו תוכנית זו יכולה לעבוד. הוא הוסיף: "אני מעודד מהתוכנית, נראה שהיא תעמוד ביעדי הליבה שלנו בסוריה".

התוכנית האמריקנית מגיעה על רקע שחרורם של מאות אסירי דאעש ממחנות בצפון-מזרח סוריה במהלך ההתקפות של טורקיה על הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה.