"הסיוט הכי גרוע שלי התגשם" - כך התבטאה נור אלכסנדריה אבוקראם, תלמידת תיכון ממוצא מוסלמי מהעעירה סילביניה באוהיו, לאחר שתוצאת שיא אישי שהשיגה בתחרות ריצת שדה שארגן התיכון נפסלה. סיבת הפסילה: אבוקראם בת ה-16 לבשה לראשה את כיסוי הראש חיג'אב, ועל פי תקנון הענף, מתחרה המעוניינת לרוץ עם כיסוי ראש מטעמים דתיים, מחויבת להשיג לכך אישור מראש.



אבוקראם, ספורטאית מצטיינת שהתחרתה בעברה גם בכדורגל ובחתירה, סיפרה כי הבינה שנפסלה מיד לאחר סיום הריצה, כשהביטה בלוח התוצאות ולא מצאה את שמה ברשימת המתחרים. היא טענה כי לאורך שלוש השנים בהן היא מתחרה בריצת שדה, כיסוי הראש שלה מעולם לא היווה בעיה ולכן לא נערכה לכך מראש. "החיג'אב שלי הוא כמו האף שלי, הוא חלק חשוב ובלתי נפרד ממני", הוסיפה.



"מתחרים בריצת שדה המעוניינים ללבוש פריט לבוש דתי צריכים לקבל אישור מראש לכך מהאיגוד המקצועי של הענף, על מנת לעמוד בתקנות הלבוש", מסר בתגובה דובר בית הספר טים סטרייד.



זו אינה הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה פריטי לבוש מסורתיים של נשים מוסלמיות עולים לדיון ציבורי. ב-2016 התעוררה סערה בצרפת לאחר ששוטר אילץ אישה להתפשט מבגד הים המלא, ה"בורקיני".