"שומר נפשו ירחק": הקלטות חדשות שנחשפו בחדשות 12 הערב (שישי) מראות עדויות חדשות למודעותם של עדי מפתח בתיקי נתניהו, איש העסקים ארנון מילצ'ן, ועוזרו האישי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ, לעיסוק בפעילות לא חוקית בתיק 2000, ובתיקים נוספים. ההקלטות, אותן חשף גיא פלג, הוקלטו על ידי ניר חפץ בעת ששוחח עם מילצ'ן בטלפון.

"אני יכול לבוא מתוך כוונות טובות, מתוך רצון להשכין שלום, אבל אם תתחיל מלחמה ומישהו יאשים אחד את השני בסחיטה, עוד יכולים... גם אותי לשרבב בתוך הדבר הזה, אני לא רוצה", אמר חפץ לאיש העסקים. מילצ'ן מאשר: "ברור, ברור, ברור". חפץ המשיך: "יכולים לבוא ולהתחיל לחקור אותי במשטרה ועניינים, כאילו אני יודע משהו, מזה אני חושש".
גם פה מילצ'ן מאשר את חפץ ואומר: "כן, אתה צודק. ביבי אומר לי שכל שיחה שלי עם נוני מוקלטת". עוזרו של ראש הממשלה ענה: "לא, הוא לא מקליט". "אני יודע שהוא לא, אבל אתה יודע, ביבי בטוח שנוני מקליט כל שיחה", הוסיף מילצ'ן. חפץ: "מה פתאום, הוא לא מקליט נוני, הוא בעצמו פרנואיד, אז הוא לא מקליט".

ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90
בשלב זה השניים מדברים על הקשר בין איש העסקים שלדון אדלסון לקניית עיתון "ידיעות אחרונות" מידיו של המו"ל נוני מוזס, זאת במטרה לטרפד את "חוק ישראל היום". מילצ'ן: "הדבר היחידי ששלדון מוכן לדבר עליו זה לקנות את ידיעות". לכך חפץ עונה לו: "וואו, זה דווקא מעניין", ומילצ'ן מאשר: "כן". חפץ מוסיף: "אולי נוני מוכן למכור".

איש העסקים ממשיך: "תראה, הדבר היחיד ששלדון אומר, (בשלב זה הוא מצטט את שלדון אדלסון) אני הולך להסתבך כאן עם ה... אני לא אלך לבית סוהר בשביל... לא בשביל ביבי ולא בשביל אף אחד, הוא אומר את זה. אז היא (מצטט את מרים אדלסון) אומרת אני עשירה, מה אני אשן כל היום ואחכה לטירוף של שרה נתניהו? כולנו נשב בתא אחד ליד השני. אדלסון אומר זאת ליד ביבי, אתה שומע?". חפץ מסכים: "הוא צודק, שיסתדרו לבד, שיעזבו אותנו".
"רק בגלל שהם יעשו לנו קייטרינג טוב שם בבית סוהר, ככה אדלסון אומר לי", המשיך מילצ'ן. "לי תהיה בעיה כפולה, הוא (אדלסון) אומר, אני אשב גם בארץ וגם בארצות הברית, יגידו שאני בתור אזרח חוץ מתערב בהסדרים לא חוקיים במדינה זרה, ככה אני עוד יכול לשבת את הארבעים שנה, אני כבר לא בגיל שאני יכול לעמוד בזה", הוסיף. לכך חפץ השיב: "שומר נפשו ירחק, שומר נפשו ירחק".

כזכור, עם שובה לישראל של הפרקליטה המלווה את תיקי ראש הממשלה ליאת בן ארי, נערכת הפרקליטות לקבלת החלטה בתיקי נתניהו. אמש פורסם בחדשות 13 כי בכוונת הפרקליטות להישאר עם גרסת כתב החשדות ולהגיש בתיק 4000 (בזק) כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתיק 2000 כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים ובתיק 1000 - מרמה והפרת אמונים.