משבר ביחסים עם ירדן? על רקע 25 שנה לחתימת הסכם השלום עם ירדן דווח הערב (שבת) בחדשות 13, כי גורם ישראלי המקורב לבכירים ירדנים טען כי עבדאללה מלך ירדן שקל להוריד את דרג היחסים עם ישראל או להחזיר את השגריר הירדני מתל אביב לרבת עמון לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה אם תוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה - הוא יספח את רבת עמון לישראל. אותו גורם סיפר כי כי לאחר התייעצות החליט המלך להבליג  על הודעתו של נתניהו מתוך הבנה כי מדובר בספין בחירות, וכי אם ירדן תגיב - הדבר עלול לשרת את הקמפיין של ראש הממשלה.



בחודש שעבר, כשבוע לפני הבחירות, הודיע נתניהו שאם הוא יהיה זה שירכיב את הממשלה הוא מתכוון לספח את בקעת הירדן לשטחה של ישראל.


בהצהרה שנשא בכפר המכביה אמר ראש הממשלה כי עסקת המאה של הממשל האמריקאי היא "הזדמנות היסטורית" להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.


בארמון המלך ברבת עמון קיבלו את ההודעה בתדהמה. המלך עבדאללה חיכה עד אחרי הבחירות כדי להתבטא באופן חריף נגד התוכנית שהציג נתניהו, לפיה ישראל תחיל ריבונות על אזור בקעת הירדן ואמר בחודש שעבר בראיון לרשת MSNBC כי "מהלך כזה עלול לפגוע בשלום בין ישראל לירדן ומצרים".



המלך הדגיש כי הוא "אינו מתייחס ברצינות להצהרות בקמפיין בחירות - אנחנו חייבים לחכות ולראות מה תהיה הממשלה החדשה שתקום בישראל, וכשזה יקרה, להשיב את המוקד לתהליך השלום". עבדאללה הוסיף כי "באופן כללי הצהרה כזו לא עוזרת בכלל, והיא משרתת את האנשים הגרועים ביותר באזורנו. אם המדיניות היא לספח את הגדה המערבית, תהיה לכך השפעה גדולה על יחסי ירדן-ישראל כמו גם על יחסי מצרים-ישראל".



המלך תהה בראיון: "לאן אנחנו הולכים אם לא נוכל לקרב בין פלסטינים וישראלים כדי לשלוח מסר לעתיד? עכשיו כל זה בסכנה. אם נעלה את העובדה שישראל נוהגת באפרטהייד עם חוקים שונים ליהודים מאשר לנוצרים ומוסלמים, אז הדבר יסייע בקונפליקט במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "אנחנו מתנגדים לרעיון של מדינה אחת משום שהתוצאה תהיה מדינת אפרטהייד". לדבריו, "פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, פתרון של מדינה אחת פירושו מדינת אפרטהייד וזה אסון".