היום יחל המו"מ בין ישראל ביתנו לכחול לבן, וכפי שאמרתי בעבר, אנחנו נוהגים בשקיפות, ושום דבר לא ייעשה בחדרי חדרים בלי שהציבור יידע. מאז סיום מערכת הבחירות לכנסת ה־22, ישראל ביתנו התנהלה ומתנהלת באופן שקול, אחראי וממלכתי. לא הסכמנו ולא נסכים לשום מחטף, ולא ניגרר אחר שום פרובוקציה, ספינים או ניסיון לשנות סדרי עולם. 



כבר בימים הראשונים שלאחר פרסום תוצאות האמת, פנו אלינו בהצעה להחליף את יו"ר הכנסת, והבהרנו שכל עוד לא תקום ממשלה, לא נסכים לדון בכך. גם כשפנו אלינו כדי לבדוק את האופציה לחקיקת חוק המונע מחבר כנסת להיות מועמד לראשות ממשלה בעת שמתנהלים נגדו הליכים משפטיים, עמדנו על כך שבתקופת ביניים אין לחוקק חוקים מרחיקי לכת ושינויים במחלוקת, אלא אך ורק חוקים שבקונצנזוס רחב, על דעת רוב המפלגות, ואשר נחוצים לקיום סדרי ממשל תקין. 
 
כל בר דעת מבין שסבב בחירות שלישי הוא הדבר האחרון שישראל זקוקה לו. ישראל ביתנו הייתה המפלגה הראשונה שאמרה במערכת הבחירות האחרונה, באופן חד וברור, שמטרתה להקים ממשלה לאומית ליברלית ורחבה. המטרה הזו לא השתנתה. בניגוד מוחלט לעמדתנו זו, לאורך כל מערכת הבחירות ראש הממשלה נתניהו תקף את רעיון ממשלת האחדות בשצף קצף, ואף הטיף נגדו בעל פה ובכתב. עם היוודע תוצאות הבחירות, נתניהו התחיל לדבר בשפה אחרת, כביכול בעד ממשלת אחדות, אולם בפועל הוא מוביל את המדינה לסבב בחירות נוסף. 
 

במטרה למנוע סבב בחירות שלישי, פרסמה ישראל ביתנו בצאת יום הכיפורים מתווה להקמת ממשלת אחדות, שאחד מסעיפיו הוא קבלת מתווה הנשיא, הקובע שברוטציה בין נתניהו לגנץ, נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה. 

אביגדור ליברמן. קרדיט: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 
כיוון שלא זכינו לשום תגובה מצד הגוש חרדי־משיחי של נתניהו, פנינו בכתב לליכוד, בבקשה לפתוח במשא ומתן רשמי בין ישראל ביתנו לליכוד. בליכוד פשוט בחרו להתעלם מהפנייה, ולהאשים אותנו בהאשמות שונות ומשונות. נתניהו אף הרחיק לכת ואמר: "ליברמן מתנהל בצורה משונה מתוך שיקולים זרים". הציבור ישפוט מי מתנהל בצורה משונה מתוך שיקולים זרים. 

האשמות הליכוד ונתניהו נגד ישראל ביתנו, שלפיהן אנו פועלים בשיתוף פעולה עם איימן עודה והרשימה המשותפת כדי לסלק את נתניהו מהשלטון, הן תוצאה של היסטריה ואובדן עשתונות. 

לטובת מי שלא זוכר או לא קרא את מה שכתבתי בעבר, אני רוצה להזכיר, שנתניהו הוא שמסר את חברון לערפאת, הצביע בעד ההתנתקות וגירוש יהודים מגוש קטיף, סיכל את חוק עונש מוות למחבלים, החליט על העברת תשלומי פרוטקשן לארגון הטרור חמאס, ועשה כל שביכולתו לטרפד את החזרה לסיכולים ממוקדים של ראשי הטרור. נתניהו והליכוד הם ששיתפו פעולה עם הרשימה המשותפת לאחר הבחירות לכנסת ה־21, ב־9 באפריל, בדיוק כפי שעשו במהלך הכנסת ה־20, ועל כך סיפר ח"כ לשעבר חאג' יחיא לאחת מתחנות הרדיו. 

סוגיה נוספת שחשוב לשים עליה את הדעת היא הכניעה המוחלטת של נתניהו לכפייה הדתית מצד המפלגות החרדיות. יש לכך דוגמאות רבות, בהן חזרתו ממתווה הכותל, שגובש על ידי אביחי מנדלבליט ונתן שרנסקי, שעבר בממשלה ב־31 בינואר 2016 אך הוקפא ב־25 ביוני 2017; סירובו של נתניהו לאמץ את דוח משה ניסים בנושא הגיור, אף שהוא מינה את ניסים לעמוד בראש הוועדה; תמיכתו בסגירת מרכולים בשבת, במקומות שבהם חנויות פעלו עשרות שנים בלי להפריע לאף אחד; טרפוד חוק גיוס בני הישיבות בקריאה שנייה ושלישית, אף שהוא שיבח את החוק וקרא לו חוק מאוזן ואחראי, וגם הצביע עבורו בקריאה הראשונה; כל זאת, רק בשל הלחץ שהפעילו ליצמן וח"כים חרדים נוספים. בימים האחרונים נודע על כניעה נוספת של נתניהו לדרישת ליצמן ודרעי - לאסור הפעלת אוטובוסים בשבת בערים עם רוב חילוני מובהק. 
 
ישראל ביתנו היא מפלגה עם אידיאולוגיה ומשנה סדורה. עמדתנו היא עניינית, ברורה ושקופה, ומתבססת על שיקולים ממלכתיים ובהתאם להתחייבויות שלנו ל־310 אלף בוחרינו. אנו נפעל אך ורק על פי המטרות והשיקולים שהצגנו לאורך כל הדרך לטובת מדינת ישראל, ולא ניכנע ללחצים, האשמות שווא והשמצות. 

הכותב הוא יו"ר ישראל ביתנו