הדיונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכל הנוגע לתיקי ראש הממשלה בפרשות השונות צפויים להתחיל היום (ראשון). לאחר ארבעה ימים אינטנסיביים של שימוע בתיקים 1,000 2,000 ו־4,000, קיוו פרקליטי ראש הממשלה לצמצם ולמזער את סעיפי האישום כנגד ראש הממשלה, כשאחת המטרות העיקריות היא להוריד מהשולחן את סעיף השוחד בתיק 4000. גם בפרקליטות חוששים שהסעיף ייגרע מכתב האישום. בנוסף, עומדים על הפרק סעיפי המרמה והפרת האמונים בתיקים 1,000 ו־2,000.



בסוף השבוע פורסם כי הפרקליטות דבקה בעמדתה להשאיר את כלל סעיפי האישום, כפי שהוצגו על ידה בכתב החשדות, גם בשלב הגשת כתב האישום. לאחר הפרסום בערוץ 13 ביום חמישי בערב, הבהירה הפרקליטות: “עדיין לא הסתיים גיבוש המלצות הפרקליטות בעניין. היועץ המשפטי לממשלה מקיים תהליך סדור ויסודי של בחינת הטענות שעלו בשימוע בעניינו של ראש הממשלה, ורק בסיום התהליך תתקבלנה החלטות לגבי התיקים, ואלו יפורסמו לציבור באופן רשמי, כמקובל”.



גם מטעמו של ראש ההמשלה הגיבו לידיעות בנושא, באמצעות ציוץ שכלל תמונה של קלסרים רבים, עם טענות שהגישו עורכי דינו של נתניהו והציוץ: “את הנספחים לטיעוני השימוע הגישו פרקליטי רה״מ לפני יומיים. כבר קראו, החליטו - והדליפו?”.



למרות הספינים, נכון לעכשיו ברור כי ההחלטה הסופית נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה, שכבר הציב תאריך יעד להחלטה על כתב האישום, אם יוגש, עוד לפני סיום תפקידו של פרקליט המדינה שי ניצן, כלומר עד חודש דצמבר. נוסף לכך, ברור שבפרקליטות מיסוי וכלכלה עוברים על הטענות ועל החומרים שהעבירו פרקליטי ראש הממשלה. במהלך ימי השימוע טענו גורמים שונים כי הפרקליטות אחזה בעמדה נצית יותר בנוגע לסעיפי האישום בתיקי ראש הממשלה, ולכן אין חידוש לכאורה בעמדה זו.