אני בן 26, לפני כעשר שנים התחילה לי ירידת שמיעה באוזן ימין. מה יכולות להיות הסיבות לכך?
"ייתכן שלפני כעשר שנים נוצרה לך דלקת, וכתוצאה מכך נוצר נזק קטן למערכת השמיעה. זו לא מחלה פרוגרסיבית, אז לא צריך לעשות שום דבר או להיבהל, אבל אם ישנה הידרדרות בשמיעה זה כבר סיפור אחר המחייב בירור על ידי רופא אוזניים. אפשרות אחרת היא מצב שנקרא 'חירשות פתאומית': אדם עלול לאבד את שמיעתו בלי שנדע את הגורמים לכך. קרוב לוודאי שזה מה שקרה לך בילדות. יכול להיות שאז לא אבחנו את זה בצורה מיידית, אבל אני חושב שאם זה נשאר כבר עשר שנים, אתה יכול לראות את זה בתור מצב סופי. אתה צריך ללכת לרופא אף־אוזן־גרון ולבקש שיעשה את כל הבירור מחדש. חשוב שתעבור גם בדיקה בשם BERA, שבודקת את הדרך מהאפרכסת עד המוח, ובאמצעותה ניתן להבין איפה בדיוק נמצא הנזק. יכול להיות שאם אתה כן שומע, אבל צריך להגביר את העוצמה, מכשיר שמיעה יעזור לך. אפשרות אחרת היא להמשיך לחיות עד 120 כמו הרבה אנשים".
אני בת 63, צמחונית, שומרת על כושר ובריאה לחלוטין. ברגע שהערב מתחיל לרדת אני נרדמת משעה שמונה בערב עד לשעה חמש בבוקר שלמחרת. אני לא מצליחה לישון יותר ומרגישה עייפה. איך אוכל להתעורר בשעה יותר סבירה? 

"בתור התחלה אני מציע לך לפנות לרופאת המשפחה שלך ולבקש שתפנה אותך לבדיקות דם מקיפות. תבדקי שלא חסר לך חלילה ברזל, שהתפקוד של בלוטת המגן תקין, ושאינך סובלת מאנמיה. מעבר לזה, ההמלצה היא ליטול מולטי־ויטמין ולהשלים את כל החוסרים שיש בדרך כלל לאנשים ששומרים על תזונה צמחונית. דבר נוסף שאני יכול להציע הוא שתפני למעבדת שינה ותבדקי את איכות השינה שלך”.
אני בן 69 ועובד כנהג. אני מקפיד לשתות הרבה מים במהלך היום, אבל הולך לשירותים יותר מעשר פעמים ביום, וזה מאוד מטריד אותי. מה אני יכול לעשות? 
"חשוב שתפנה לרופא המשפחה שלך והוא יפנה אותך לאורולוג שיבדוק את מצב בלוטת הערמונית שלך (הפרוסטטה). בגילך היא כנראה תהיה מוגדלת באופן תקין, אבל זה עדיין דורש בדיקה. לאחר הבדיקה הוא בוודאי ירשום לך תרופה שתפחית את מספר הפעמים שאתה הולך לשירותים. מעבר לזה, תבקש מרופא המשפחה שלך לעבור בדיקת שתן כללית כדי לבדוק שהשתן שלך לא דליל מדי". 
אני בן 72 ולפני 11 שנים עברתי אירוע מוחי קל. התגברתי על הכל, ואפילו הפסקתי לעשן. לאחרונה אני מעשן סיגריה אחת ביום בלבד, אבל זה גורם לי לצריבה ביד. מה דעתך? 
"מספר סיגריות קטן יוצר נזק מצטבר. גם סיגריה אחת ביום עלולה לגרום לבעיות בריאותיות. אנחנו יודעים שעישון הוא גורם סיכון למחלות רבות. עישון יכול להיות פקטור בכל מחלה או בכל מצב רפואי לא טוב. אני תמיד ממליץ למטופלים להקשיב לגוף שלהם, ולכן אם אתה מעשן סיגריה אחת ביום, והגוף שלך אומר: 'צורב לי, לא טוב לי', כנראה שאתה חייב לטפל בבעיה הזו ולוותר על הסיגריה. אם היית אומר לי: 'אני מרגיש מצוין, והכל טוב, ואני יכול לחיות עד 120 עם סיגריה אחת', אז הייתי אומר לך שהכל בסדר, אבל אתה אומר לי: 'הגוף שלי מוחה על אותה סיגריה'. תוותר על הסיגריה או שתהיה מוכן לשלם את המחיר".
בתי בת ה־40 חולה בזאבת. לפני כשבועיים היא הפסיקה ליטול את התרופות נגד המחלה, ומאז היא סובלת מכאבים ומתחושה של דקירות ברגליים. איך אוכל לסייע לה להרגיש טוב יותר?
“זאבת זו מחלה כרונית, כזו שלא עוברת גם אם המטופלים מרגישים יותר טוב. חשוב להמשיך ליטול את התרופות ולא להפסיק טיפול, כי כשעושים את זה, המחלה ממשיכה בגוף. לא תמיד מרגישים אותה, ויכול מאוד להיות שנוצר אצלה נזק לעצבים ברגליים. אני ממליץ לה ללכת לראומטולוג שמטפל בה ולהיות במעקב. אם היא תהיה במעקב ותקבל את הטיפול, היא תחיה חיים טובים ובריאים. אם היא לא תקבל את הטיפול ולא תהיה במעקב, בעוד עשר שנים היא תהיה שבר כלי - כי המחלה יכולה להמשיך בגוף בלי לתת סימנים".