"בארבעים השנים שחלפו מאז שהייתי בבית הספר לרפואה, הצלחנו להאריך את תוחלת החיים, אבל בד בבד עם התהליך הזה, נוצר צורך להיראות טוב יותר", כך אומר ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של "כללית אסתטיקה", מבית שירותי בריאות כללית. ד"ר לויאב בהחלט יודע על מה הוא מדבר: אנשים בני 65 למשל, גיל שנחשב פעם לכזה שממנו והלאה מכנים אותם "קשישים", הם היום אנשים בריאים ופעילים, רחוקים מהדימוי הקלאסי של הזיקנה, ובעיקר – הם מי שרוצים לנצל את שהשיגו עם השנים כדי להמשיך ולחיות היטב גם בעשורים הבאים, כשאחד הפרמטרים המרכזיים במשוואה הוא המראה. 

אדם בעשור השביעי לחייו, כבר אינו משקיף בסיפוק על העבר, אלא חי את ההווה ומכוון לעתיד. רבים בגיל הזה חוזרים לסצנת ההיכרויות, וגם אם לא: יש סבתות שרוצות לרכוש לעצמן בגד מחמיא כשהן יוצאות לשופינג עם נכדותיהן בנות-העשרה או סבא שרוצה להיראות טוב על הבר עם הנכד... ובכלל – בעידן שבו אנחנו מטפלים בעצמנו על ידי תזונה נכונה ואימוני כושר ששומרים אותנו בריאים וצעירים, למה להיכנע לפגעי הזמן והשמש הישראלית? למרבה המזל, יש לא מעט תחומים שבהם ניתן לטפל בהשפעות הגיל על המראה באופן מקצועי, בטוח ומהימן.

לשמור על התנופה

"אני לא אוהב את הביטוי 'הגיל השלישי'" אומר ד"ר לויאב וממשיך: "אתרי ההיכרויות מלאים באנשים בני 65 ומעלה שמחפשים קשר. ברור שחלק מהעניין הוא גם להיראות טוב. אז אני לא אגיד שגברת בת השבעים תהפוך לפתע למיס יוניברס בת עשרים, אבל זה לא אומר שבעזרת כמה טיפולים היא לא תוכל להיראות נהדר".

ד"ר לויאב מבחין בין ניתוחים וטיפולים אסתטיים שנערכים (לרוב) בגיל צעיר יותר, לבין אלה שאופייניים לאוכלוסייה מבוגרת: "בגיל צעיר אנחנו רואים בדרך כלל ניתוחים שנועדו לתקן וריאנטים אנטומיים, למשל ניתוח אף. בגילאים מתקדמים יותר, סביר להניח שאנשים חיים בשלום עם האף שלהם, הצורך שלהם הוא להילחם בפגעי הזמן". למרות הנטייה הברורה הזאת, יש לפעמים הפתעות: "היה לנו פה גבר בן 72, אלוף-משנה לעבר, שהגיע כדי לנתח את אוזניו הבולטות. זה ניתוח שאנחנו מבצעים לרוב אצל ילדים או נערים. כששאלתי אותו למה דווקא עכשיו, הוא השיב לי שהנכדים מעירים לו שיש לו אוזניים בולטות... אבל זה כמובן מקרה חריג".

ד
ד

האם הרפואה האסתטית יכולה באמת להשלים את המהפך הדרמטי שנוצר בחיינו כתוצאה מהעלייה בתוחלת החיים? ד"ר לויאב בטוח שכן: "לרפואה האסתטית יש פתרונות שמכוונים בדיוק לגיל הזה והם מוכחים כיעילים. אם נסתכל על קשת הניתוחים והטיפולים, נמצא שם לא מעט שמתקנים את פגמי הגיל: מתיחת גבות, מצח עפעפיים, פנים צוואר ועוד. יש קילופי עור שנועדו לתקן את העור מנזקי השמש הישראלית, יש הרמת חזה, מתיחת בטן, מתיחת זרועות וירכיים, שאיבת שומן ועוד. לצד אלה יש מגוון רחב של טיפולים שאינם מתבצעים בחדרי הניתוח, כמו העלמת קמטים בהזרקה, מבוטוקוס ועד להזרקת שומן עצמי לאזורים שונים בגוף, טיפול בהזרקה של חומרים מהדם שלנו, למשל פלאזמה להצערת העור ועוד".

תשובות טובות עם גב חזק

אם בעבר היו מי שחששו מעירוב התחומים בין רפואה לאסתטיקה, הרי שהיום נדמה שמדובר במעין משלים חיוני, שהרי איכות החיים שלנו לא מתבססת רק על שנים ארוכות, אלא גם על הצורך להיראות טוב כדי שהשנים הארוכות תהיינה גם מהנות. 

"כללית אסתטיקה" היא חברת-בת של שירותי בריאות כללית, ארגון הבריאות הגדול בישראל, וככזאת היא נהנית מהגב הרחב ביותר בין הגורמים הפעילים בתחום הרפואה האסתטית. "הכירורגיה הפלסטית בישראל היא ברמה גבוהה" מעיד ד"ר לויאב גם על הקולגות שלו, ומוסיף: "כרופא ראשי שמפקח על הטיפולים בכללית אסתטיקה, אני יכול לזהות אחוזי שביעות רצון גבוהים, מעל ל-90%, בקרב אלפי מטופלים שעוברים ניתוחים אצלנו מדי שנה. הפעילות שלנו מפוקחת ומבוקרת על ידי שירותי בריאות כללית ולכן אנחנו יכולים לתת מגוון של תשובות טובות ובטוחות לצרכי האוכלוסייה", מסכם ד"ר לויאב.

אז האם פני העתיד הם סצנת פנויים-פנויות לוהטת גם בגיל השלישי? יש מי שטוענים שהסצנה הזאת כבר כאן מזמן – ומה שבטוח הוא שהיא לא הולכת להיעלם, כי אנשים שחיים טוב ומרגישים טוב, רוצים גם להיראות טוב, אפילו בלי קשר לדייטים... סבתא או סבא חתיכים שנראים צעירים לגילם, הם כבר מזמן לא קוריוז אלא מציאות שקורצת לרבים שהתברכו בבריאות טובה – ובטוחים שאין שום סיבה שלא להפוך את השנים האלה ליפות, בכל המובנים.

כללית אסתטיקה: לקביעת תור וייעוץ - הקליקו