הקוסם חזי דין מכוון גבוה. הוא הוכיח את זה כששבר את שיא גינס כשישב בתוך קוביית קרח, שהוצבה בכיכר רבין, במשך 64 שעות. הוא שבר שיא גינס נוסף, כשעמד 35 שעות בראש עמוד בגובה 25 מטר בכיכר רבין, בלי רשת ביטחון. הוא גם נתלה כשהוא קשור בידיו בין מגדלי עזריאלי באמצעות חבלים שהובערו והצליח להשתחרר.

ועכשיו הוא יכול לסמן וי גם על תוכנית בערוץ קשת 12. בפרמיירה החגיגית ל"קסם אישי", תוכניתו החדשה שתעלה מחר (22:15), אמר דין: "אתה רואה את הסיטואציה? בדיוק ככה חלמתי בגיל תשע. ידעתי שזה ייראה ככה. לשם כיוונתי. זו פסגה שרציתי להגיע אליה ודווקא בקשת 12, שזה גוף שלא שידר ז'אנר מהסוג הזה. בהתחלה הם קצת נמנעו, אבל הרעיון באמת הדליק אותם".

מה אתה מרגיש כשאתה תלוי על חבלים בוערים ממגדלי עזריאלי?
“אומץ זה היכולת להיות היחיד שיודע שאתה מת מפחד. רעדתי ושיחקתי אותה כאילו אני לא. הצלחתי. הרבה פעמים הובהלתי לבתי חולים. פעם אחת האדמה קרסה עליי בקסם של קבר שלא הצליח, אבל הכל הוביל לרגע הזה, כאן איתך עכשיו".

על התוכנית החדשה הוא מספר: "התחלנו לצלם אותה לפני שלוש שנים. צילמנו פיילוטים, וכמה פרקים שודרו בערוץ 2 ז"ל, ואז ב'קשת' הבינו כי טוב, וצילמנו בשלוש שנים האחרונות בבתיהם של 120 סלבריטאים, בהם שימי תבורי ויהודית באומן, בן זיני וטיילור מלכוב, לירון רביבו ואחיותיה, שני קליין, מאור אדרי, נסים גרמה, יזהר כהן, עינת שרוף, בני פרץ, עדי חבשוש, דין מירושניקוב, ננסי ברנדס, תאלין אבו חנא, דנה זרמון, דנה גרוצקי, רגב הוד, רון קופמן, שייע פייגנבוים, חן אהרוני, מושיק עפיה, האולטראס, טל ואביעד, איתן בן אליהו ועוד. זה לא קל, והחבר'ה ללא ספק עשו לנו עבודה קשה. אני מגיע לבתים שלהם וזאת סביבה בעייתית. אתה תמיד נזהר לא ללכלך או לשבור. זה מאוד מאתגר וקשה. גם להסתדר, גם להוציא אותם מדעתם וגם שהקסם יצליח".

קרו גם דברים קיצוניים?
“עשיתי אתגר לעצמי שאם אני לא מצליח, אני אוכל זכוכיות ודוחף לעצמי מחטים לגוף. ואז באותו רגע אמרתי לעצמי, אני לוקח את הדבר הזה עליהם. זאת אומרת שאם זה לא יצליח, הם יאכלו את הזכוכיות. לא הצלחתי, אבל כן הצלחתי לשכנע כמה אנשים – במקרה הזה את האולטראס - לאכול זכוכיות. בסוף כל פרק יש משהו אקסטרימי. עשיתי דברים מפחידים והזויים שקשורים לגוף, אבל זה עדיין קסם. יש פה טריק. יש פה דרך. אבל הדרך לשם מסוכנת. אם הקסם משתבש, זה יכול להיגמר רע. בשתי תוכניות, מתוך מלא תוכניות שצילמנו, הגעתי למיון, כי עשיתי משהו לא נכון, ולא רצינו שבמהלך הצילומים ישמעו על זה, כי זה היה דופק את שאר הצילומים ואנשים היו נרתעים. אז שמרנו את זה בסוד".

למה חשוב לך שיקראו לך קוסם ולא אמן חושים?
"כי אני לא אמן חושים. אני קוסם. זאת בסך הכל סמנטיקה של מילים. זה כמו שהפכו את הספר למעצב שיער. חיפשו לעשות את זה קצת יותר סקסי, ואמרו: נקרא לזה אמן חושים. אבל אני דבק בעיקרון שיקראו לי קוסם. בגיל שבע, כשחשבתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול, זה היה קוסם".

מה עם אורי גלר?
"תשמע, אורי גלר הוא קוסם. קוסם מאוד טוב. יש הרבה מאוד קוסמים, אבל מי שנחשב קוסם יותר טוב, הוא מי שמעביר את זה בצורה יותר טובה, מסקרנת ומעניינת. אורי גלר עושה את זה בצורה מהממת. אני תמיד כועס עליו כשהוא מספר שיש לו כוחות ויכולות לעשות דברים שהם מעל ומעבר למה שאנשים יכולים לעשות".



אתה יכול לקרוא מה אני חושב עכשיו?
"כן. בסופו של דבר התוצאה הזאת של קסם היא גם לקרוא מחשבות. מאחר והשעה עכשיו כבר 12 וחצי בצהריים, אז מ־12 וחצי ביום שישי, אני מפסיק. תבוא ביום ראשון. אני מבטיח לקרוא את המחשבות שלך".