עבדאללה קרדאש, קצין לשעבר בצבאו של סדאם חוסיין, מונה למחליפו של מחליפו של מנהיג דאעש שחוסל. אל בגדדי הכריז כבר בקיץ האחרון כי קרדאש, טורקמני שנכלא בעבר על ידי הכוחות האמריקאים, הוא המועמד להחליפו. השניים החליפו כאשר היו כלואים בבית המעצר במחנה "בוקה" במחוז בצרה שבעיראק. 
מחליפו של אל בגדדי נחשב ליעד מודיעיני בכיר מאוד של עיראק ושל ארצות הברית. מכריו מספרים כי הוא אדם ברוטלי וחם מזג. הוא נולד בעיירה תל עפר מצפון מערב לעיר מוסול ולאחר ההכרזה עליו כיורשו של המנהיג, הודיע מקור במודיעין העיראקי כי הוא יהפוך את דאעש מארגון ספונטני שפוגע גם באזרחים חפים מפשע, לארגון מחושב שפועל על פי תוכנית סדורה.
על פי המודיעין בעיראק, הוא אמור בין היתר לפתוח בסדרת בפיגועים חמורים ברחבי עיראק, במטרה להצית מחדש את המלחמה העדתית בין שיעים לסונים במדינה. 

כזכור, אל בגדדי חוסל הלילה בידי יחידת "כוח הדלתא" של הצבא האמריקאי בצפון סוריה, סמוך לאידליב. הדיווחים החלו לאחר ציוץ מסתורי שהעלה הנשיא דונלד טראמפ בטוויטר: "משהו גדול קרה הרגע", וכעבור מספר שעות אישרו בכירים בממשלי איראן ועיראק כי אל בגדדי אכן מת. בכיר בפנטגון מסר לאתר "ניוזוויק" כי המצודה בה שהה אל בגדדי הופצצה מהאוויר על מנת למנוע ממנה להפוך למוקד עלייה לרגל לזכרו.