כחול לבן תעשה הכל כדי להגיע לאחדות, אבל לא תוותר על שום אופציה כדי להקים ממשלה, כך אומר היום (שני) יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בישיבת הסיעה בכנסת. "אני מתחיב שגם בתקופת המעבר לקדם כל נושא שראוי וניתן לקדם. ננהג כסיעה בעלת האחריות הגדולה ביותר בכנסת", אמר גנץ.



גנץ התייחס גם לפגישה אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר היא הייתה עניינית, אך "לצערי לא הצלחנו להשיג בה התקדמות ממשית. אני מקווה שנשיג התקדמות כזו בעתיד". לדבריו, במו"מ שאנו מנהלים יהיו קודם כל הבטחון, הגירעון ולא הנבצרות, החסינות או כהונה תחת כתב אישום. אזרחי ישראל הם לפני הכל. אותם נשרת. אנו לא דורשים רק לאחוז בהגה אלא לקבוע מה הדרך בא אנו רוצים לנסוע". גנץ דיבר גם על פגישתו עם ג'ארד קושנר. "שוחחנו על סוגיות שונות, בהן היבטי בטחון, האיום האיראני, יציבות אזורית והתהליך המדיני. אני רואה סביבי קבוצה שיכולה לטפל בכל האתגרים האלה.




לאחר מכן פנה גנץ לתקוף את הליכוד: "פעמיים בשנה האחרונה הרימו ח"כים מהליכוד את ידם בעד בחירות. אנו בכחול לבן רוצים להקים ממשלת אחדות ליברלית ורחבה ממשלה של הרוב שתשרת את הכלל. הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות. אחד הקשיים המרכזים הוא ההתעקשות של הליכוד לבוא עם בלוק חסינות. מפלגה שבשלטון למעלה מעשור לא מוכנה לקים דיון עניניי על תוכני יסוד שהציבור צריך ורוצה. אבל אנו נמשיך לדבר עם כולם. להקשיב למפלגות 'קטנות', אך לא ניתן להם להכתיב סדר יום לאומי. האופציה הטובה היתה ונשארה ממשלת אחדות ביחד עם הליכוד. הגרועה מכולם במיוחד לעם ישראל היא בחירות".



אחרי גנץ עלה לדבר ח"כ יאיר לפיד, שאמר כי ״אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות, היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים". לדברי לפיד, נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד - לדחוף לבחירות. הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות״.



יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם



"אני אגיד לכם מה ההבדל בין 28 הימים שהיו לנתניהו, ל-28 הימים שלנו", הוסיף לפיד: "נתניהו לא ניסה להקים ממשלה, אנחנו כן. אני יודע איך נראה משא ומתן להקמת ממשלה. אני ראיתי את נתניהו, הייתי איתו בחדר, כשהוא כן רצה להקים ממשלה. הוא ידע לעשות את זה. זה לא המקרה. לא הפעם. הוא לא שם שום הצעה על השולחן. התעקש על ליצמן וסמוטריץ'. התעקש להיות ראשון ברוטציה. עשה הכל כדי לוודא שזה לא יצליח".



"אנחנו לעומתו - רוצים להקים ממשלה. ממשלת אחדות ליברלית, אזרחית, כלכלית, שתדע לענות לאתגרי הבטחון. שתדע למנוע משבר כלכלי ולא תשלם מיליארדים לסחטנות פוליטית. ממשלה שכחול לבן תוביל. ישראל ביתנו והעבודה יהיו שחקני מפתח בה. הליכוד יהיה שותף מלא בה. בני גנץ יהיה ראש הממשלה. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שניצחנו בבחירות. הוא יהיה ראש ממשלה מפני שהוא כבר הוכיח שהוא יודע להקים ולהוביל צוות מגובש. כל הנסיונות לפרק אותו לא הצליחו ולא יצליחו. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שרוב העם הלך לקלפי ואמר שהגיע הזמן לשינוי".



בהמשך לפניית יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, תיערך ביום חמישי הקרוב פגישה בינו ובין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. הפגישה תיערך במשרדי כחול לבן בתל אביב בשעה 17:30 והיא סגורה לסיקור. ח"כ עודה מסר לקראת הפגישה עם גנץ: "הבטחנו לבוחרים שלנו לעשות הכל כדי להחליף את נתניהו ואת הימין הקיצוני. כל האופציות על השולחן כל עוד נראה אלטרנטיבה של שלום ושיוויון".