שנה וחצי לאחר שעשרה צעירים נהרגו באסון נחל צפית, הוגש כתב אישום נגד ראש מכינת בני ציון, יובל כהאן והמדריך אביב הרדיצ'ב, בגין המתה בקלות דעת. מייסד מכינת תבור עמיחי שקלי התייחס לגזר הדין בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "נוצרה מהפכה במכינות וכלל הגופים שעוטפים אותן". 
הטרגדיה של המשפחות היא בלתי נתפסת, מה זה עושה לכל רעיון המכינות?
"היום הוגש כתב אישום וזה משהו טכני, אנחנו בתוך התהליך כבר שנה. יש שינוי דרמטי בעולם המכינות כתוצאה מהאירוע הזה בעיקר ביחסים בין המכינות למשרדי הממשלה. בקווים כללים, יש מרחב תמרון הרבה יותר מצומצם בכל מה שנוגע לפעילות השטח". 
האם היום יש מישהו אחראי שאתה צריך לקבל ממנו את כל האישורים?
"בגלל שהחניכים מעל גיל 18 אז על פניו הם לא היו במערכת החינוך הפורמלית. היתה לקונה משפטית שלא היתה עליה רגולציה יסודית, היא לא התמקדה בשטח אלא באופן כללי. היום המכינות כפופות לחוזר מנכ"ל ולחמ"ל של משרד החינוך שבו מאשרים את הפעילויות. התחום הזה עבר מהפכה של ממש".

 
כשאתה מוציא טיול של המכיניסטים שלך, מה החשש הגדול שלך?
"אני חושב שבנושא הזה של האחריות גם לפני ואחרי האסון תמיד ראיתי את עצמי כראש מכינה כאחריות אחרונה, אני זה שנותן דין וחשבון ולא אף משרד ממשלתי שגם אם הוא עושה בקרה אין לו באמת יכולת לגעת בכל טיול וטיול. כמו שלצורך הענין מפקד פלוגה שמוציא אימון לא חושב שאם יקרה משהו שזו בעיה של הרמטכ"ל. ולכן מבחינתי שום דבר לא השתנה, מה שאותי מטריד  זה לדאוג לשזה שלא יפגע אף חניך".
 
אתה מכיר את יובל כהאן?
"בוודאי".
 
אין ספק שהוא איש רב זכויות, ופתאום בין לילה קורה דבר כזה, אתה יודע מה עובר עליו?
"רק הוא יודע לענות מה עובר עליו, אני יכול לדמיין. אני חושב ששום כתב אישום לא משתווה לעצם המחשבה שאתה זה שחתום על התוצאה".