לאחר החיסול: רמטכ"ל צבא ארצות הברית, מארק מילי אמר הערב (שני) כי שני בני אדם נוספים שנקלעו להתנקשות במנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי שהתרחשה בסוף השבוע האחרון נתפסו על ידי צבא ארצות הברית וכרגע נמצאים בשבי המדינה. כמו כן אמר כי צבא ארצות הברית עוד לא מוכן לפרסם תמונות או סרטונים מתוך ההתנקשות, וכרגע הם עומדים במגבלות הצנזורה הצבאית. בנוסף, הודה מילי כי שאריות גופתו של אל-בגדאדי הושמדו סופית.



על פי דיווחים שפורסמו בתקשורת ואושרו על ידי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מנהיג דאעש הפעיל חגורת נפץ אותה נשא על גופו במטרה להשמיד את עצמו כשהבין שהכוחות המיוחדים האמריקאיים סוגרים עליו ומתכוונים לנסות ללכוד או לחסל אותו. "השמדת שאריותיו בוצעה והושלמה בהצלחה, הטיפול בהליך נעשה באופן הולם", סיפר עוד מילי בתדרוך כתבים בפנטגון.



כזכור, אמש פורסם דיווח בניו-יורק טיימס שבבסיסו המידע שסייע למצוא את מיקומו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדאדי, הגיע מאחת מנשותיו שנעצרה בידי ארה"ב. חמוש במידע הזה, עבד ה-CIA בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי המודיעין העיראקים והכורדים בעיראק ובסוריה, כדי להגיע למקום הימצאו המדויק של אל בגדאדי וכדי להתחיל להתחקות אחרי תנועותיו, מה שאפשר בסופו של דבר לקומנדו האמריקאי להוציא לפועל את התקיפה שהוביל לחיסולו. בתוך כך, מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר, אמר כי למרות שבגדאדי חוסל, המצב הביטחוני בסוריה נשאר ועודנו "מסובך".