פרשת עד המדינה פילבר: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש את התייחסות המשטרה בנוגע לטענותיה של עורכת הדין, נעה מילשטייןאשר מייצגת את יונתן אוריך, זאת לאחר שהאחרונה הפנתה היום (שני) מכתב ליועמ"ש בו היא מותחת ביקורת על אופן התנהלות החקירה.

במכתב מבקשת מילשטיין לבדוק חלקים מהחקירה שאינם עונים בקנה אחד עם החוק: "פנינו אל היועץ כדי שיבדוק חלק מתוך חקירתו של יונתן שעה שאחת החוקרות ביקשה ממנו לעיין בהתכתבות בינו לבין עופר גולן מאותו יום בו חל אירוע ההטרדה, החוקרת לא הסבירה לו שהוא רשאי לסרב לבקשה שלה". 

מילשטיין הוסיפה ואמרה כי "בשלב מסויים הבחין יונתן כי החוקרת גולשת בחיפושיה למועדים אחרים שאינם קשורים לאירוע. הוא ראה שהיא מגיע לחודש לפני וחודש אחרי ובשלב הזה היא גם ציינה בקבוצת טלגרם 'השלמות 4000' והחלה לכתוב פרטים מתוך הטלפון האישי שלו. מרשי עצר אותה וביקש להתייעץ עם עורך הדין שלו. מפאת תפקידו של מרשי ישנם דברים בנייד שלו שנחשבים בבחינת חסויים ולכן לטעמינו יש מקום וצורך חיוני לבדוק את התנהלות החוקרת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפרסומים על החרמת הטלפונים של יועציו, במסגרת פרשת החשד להטרדת עד המדינה, שלמה פילבר. בחשבון הפייסבוק שלו כתב נתניהו כי "החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".






בימים האחרונים נחקרו באזהרה מספר גורמים, בהם בכירי מטה הליכוד, עופר גולן ויונתן אוריך, במעורבות בהטרדתו של עד המדינה פילבר, ואף הוחרמו הטלפוני ברשותם. על רקע הביקורת הציבורית בדבר החרמת המכשירים הסלולריים , מבהירה המשטרה כי הטלפונים שהוחרמו ייפתחו רק באישור ובצו בית משפט.


כזכור, במהלך חודש אוגוסט האחרון בשעת ערב מאוחרת, חלף ברחוב מגוריו של פילבר בפתח תקווה רכב הנושא מערכת כריזה. משה שמש, בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לכאורה תחת ביתו של עד המדינה שלמה פילבר, אמר בראיון לתוכנית הרדיו "קול ברמה" כי הוא אינו יודע מי הגורם שהזמין אותו לצורך השמעת הג'ינגל במקום.
 
"אמרו לי להגיע לכתובת מסוימת ושמחכים שם הרבה אנשים", אמר שמש והוסיף כי "הגעתי, ולא היה אף אדם. התקשרתי אליו חזרה, הוא אמר לי 'אני שולח לך משהו בווטסאפ', שלחו לי את הג'ינגל הזה, ביקשו ממני להשמיע אותו וזהו. כל האירוע נמשך כמה דקות ונסעתי הלאה". הוא אף הוסיף: "הבטיחו לי תשלום בסך 1000 שקל, ולא שילמו".