מתחילים בהליך ההדחה: בית הנבחרים האמריקאי יצביע השבוע על החלטה שתאשר את חקירותיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסגרת הליך הדחתו שמתנהל בשבועות האחרונים על ידי המפלגה הדמוקרטית, כך כתבה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לחברי מפלגתה. תהליך ההדחה החל לפני כחודש בעת התפוצצות פרשת "אוקראינה גייט".
ההחלטה עליה יחתמו השותפים להדחתו של טראמפ, תבסס הליך במסגרתו שימועי ההדחה והליכי החקירה יהיו ציבוריים, מסרה עוד פלוסי במכתבה. עוד תשרטט ההחלטה מתווה כללי לשליחת הוכחות וראיות מתוך החקירה לוועדת המשפט של הקונגרס. למעשה, העברת חוק זה מתחילה את הליך ההדחה הסדור של הנשיא המכהן, מאז שהחלה גביית העדויות והחקירות בעניינו.

כזכור, בסוף חודש ספטמבר האחרון 160 צירים דמוקרטים, יותר משני שליש מהדמוקרטים בבית הנבחרים, תמכו ברעיון החלת תהליך ההדחה נגד טראמפ בסוף החודש שעבר. גורמים דמוקרטים המעורים בנושא מסרו לרשת ABC כי אחת האפשרויות שנבחנת היא הקמת ועדה נבחרת שתטפל בהדחה ובחקירה פוטנציאלית בנושא.
 
המספר ההולך והגדל של הדמוקרטים התומכים בקידום הליך ההדחה קשור, כך מעריכים בארצות הברית, לפרסומים האחרונים על השיחות בין טראמפ למקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, במהלכן ביקש הראשון שאוקראינה תפתח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו, בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב.