אישה צעירה התבקשה על ידי רופאיה להפסיק ליטול גלולות למניעת הריון. הסיבה: חשד שהן הסיבה לקריש דם קטלני שכמעט גרם למותה. המקרה אירע לפני כמה שבועות, כששני פלדמן, בת 33 מראש העין, צעירה בריאה שלא סובלת ממחלות ולא נוטלת תרופות - נתקפה לפתע כאבים עזים בצד ימין מתחת לאזור בית השחי.
 
בתחילה, כיוון שפלדמן טעתה לחשוב שמדובר בשריר תפוס, היא נטלה משכך כאבים בהנחה שתחושות יחלפו מעצמן. אולם לדבריה, לאחר לילה של כאבים איומים שרק הלכו והחמירו, היא החליטה לפנות לרופא המשפחה של מכבי שירותי בריאות בשכונת פסגות אפק בראש העין, ד"ר דן אויירו. 
 
בשלב זה המצב הוסיף והחמיר: "כשיצאתי מהבית והתחלתי ללכת לכיוון המרפאה, הרגשתי מחנק", מספרת פלדמן. "הכאבים היו כל כך עזים שפשוט לא הצלחתי ללכת. לא מצאתי אוויר לנשימה אפילו למטרים הספורים שהפרידו ביני לבין המרפאה, באותו רגע כבר נלחצתי". לאחר קבלה ואבחון מיידיים, ביצע ד"ר אויירו בדיקת חמצן בדם ובדיקת נשימה. תוצאות בדיקת החמצן איששו את חשדו של הרופא - שני סובלת מתסחיף ריאתי שנגרם כתוצאה מקריש דם בריאה.
 

"מדובר במצב מסוכן שיוצר עומס גדול על הלב בגלל הקושי בתפקוד הריאות בגלל קריש הדם שמונע מעבר תקין של אוויר מהריאות והחוצה", הסביר. "במקרים כאלה הזמן הוא גורם קריטי, בכל רגע שהגוף ממשיך לתפקד במצב של מחסור בחמצן, יכול להיווצר נזק בלתי הפיך".

גם בבית החולים שיבא תל השומר, אליו פונתה פלדמן מיידית, איששו באופן מדויק אבחנה זו לאחר בדיקות דם, אק"ג ו־CT, שגילו בריאותיה קריש דם גדול שסיכן את חייה וגרם לעומס כבד על לבה. היא נאלצה להתאשפז במחלקת טיפול נמרץ לב במשך שבוע ושוחררה לביתה מאוחר יותר.