"אנחנו יודעים שהיום אנחנו חזקים עסקית ומסחרית, ואנחנו משקיעים עכשיו ומצמיחים את עולם התוכן המקורי שלנו", אומר ניב פועל, ממייסדי וסמנכ"ל תוכן של "שרוטונים", שכבר למעלה מ־12 שנה מפיקים ומייצרים תוכן ויראלי ברשת, בתחום האנימציה והווידיאו המצולם. אין כמעט אדם בארץ שגולש ברשתות החברתיות ולא נתקל ב"שרוטונים", שהביאה לעולם המדיה הדיגיטלית דמויות סאטיריות וקומיות כמו דביר והחופרת או פרודיות שזכו לחשיפה גדולה של עשרות מיליוני צפיות כמו "גמבה סטייל" המבוסס על השיר "גנגם סטייל".

התוכן של החברה נצפה על ידי למעלה מ־900 אלף עוקבים ומנויים ו-400 מיליון צפיות במגוון רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב, בהם מוצגים מאות סרטונים סאטיריים וקומיים המשלבים גם תוכן שיווקי עבור גופים ממשלתיים והחברות הגדולות במשק הישראלי ובחו"ל, ביניהן מיטב דש, אל־על, מייקרוסופט, בנק הפועלים, שטראוס, סיסקו ועוד. 
 
"בעולם שבו כולם מדלגים על הפרסומות, החברות חייבות לייצר תוכן ייחודי ובולט כדי שכולם ידברו עליו", מדגיש פועל, שייסד את החברה יחד עם המנכ"ל שחר בר דוד. פועל מסביר כי הרעיון מאחורי "שרוטונים" לא היה ייצור פרסומות או תכנים שיווקיים, אלא לעשות שימוש בפלטפורמה של יוטיוב להפיץ את תוכני המקור.

כשהערוץ שלהם נהיה ויראלי עם עשרות אלפי מנויים הם פתחו את "סרוטונים־אדס", במטרה לייצר פרסומות אורגניות המשולבות בתוך יצירה
סאטירית – וזכו להצלחה אדירה ברשת. "הסרטונים שלנו שהיו חזקים ברשת צברו היכרות עם המפרסמים שהחלו לפנות אלינו", מספיר פועל, "זה התחיל להיות כדור שלג שמתגלגל. למרות שמדובר בפרסומת, מבחינתנו זו יצירה וככה אנו מתייחסים לכל סרטון, זה הדנ"א שלנו, אז גם הצופים נהנים מהתוכן שהם רואים והמפרסם מקבל חשיפה בקהל.


"אנחנו למדנו את זה תוך כדי, כי השורשים שלנו הם דווקא מהשטח, לא מעולם הפרסום, אלא מאירועים ומסיבות", מדגיש פועל, "זה לא שידענו מה עובד מבחינה פרסומית, אבל האומנות היא אותה אומנות ובעולם הזה יש לנו יתרון יחסי כי לדעתי לא תמצא טובים מהצוות שלנו בקטעי וידיאו מצולמים קצרים או סרטוני אנימציה".

העולם העסקי של "שרוטונים" צמח בצורה מרשימה בשנים האחרונות. מלבד שיתופי הפעולה עם חברות עסקיות הם גם הכינו פרויקט מיוחד עבור משטרת ישראל ואף מכרו עשרות אלפי עותקים של יומנים לילדים ונוער, שאליהם הוכנסו ברקודים לסריקה שפתחו סרטונים וצ'ופרים ממפרסמים. עבור פועל זה לא מספיק ולאחרונה הוא החליט לפתוח חטיבה חדשה שתהיה אחראית להעשיר את עולם התוכן המקורי. "כבר הוצאתי עשרה פרקים לייצור, בהם סדרה חדשה על תוכנית אירוח של רוחות רפאים, שאין להם שום קשר למפרסמים", הוא מדגיש, "הכוונה להיות כמו ערוץ טלוויזיה, אבל באינטרנט, שיש שתי מחלקות – האחת שעובדת על פרסום והשנייה רק על היצירה.

"הייתי רוצה שהכול יעבור לתוכן אבל אני יודע מה המציאות", הוא מוסיף, "את מלוא האנרגיות אני משקיע בחומר המקורי כי ירקנו דם שנים כדי שנוכל להפריח את השממה הזאת. בניגוד לערוצים של משפיעני רשת אחרים שרק מדברים על משהו או מציגים את עצמם – לנו יש תוכן וככה אנו מוודאים שאנחנו לא אופנה חולפת.

"צריך להתייחס לערוצי האינטרנט כמו לערוצי טלוויזיה לכל דבר", מדגיש פועל, "רוב הצרכנים כבר שם ולא סתם יש היום כפתור על השלט שכתוב עליו יוטיוב. המטרה שלי היא לייצר כמה שיותר תוכן מקורי וסדרות חדשות".