הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, עשוי להוריד מחר את שערי הריבית מ-2% ל-1.75%. אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "הפדרל ריזרב צפוי להוריד את הריבית ולהמתין עד לירידה הבאה בנתונים, שתתרחש כנראה מוקדם יותר מהצפוי".



לדבריו, "הלחץ להפחתת הריבית בארה"ב נרגע כשנתוני המאקרו התחילו להפתיע לטובה, כאשר גברה האופטימיות ביחס לחתימה עם הסכם סחר וברקזיט, ובעקבות העובדה שדוחות החברות היו טובים מהציפיות, כמו גם בשל עליית מחירי הנפט. השוק מתמחר כעת כי הפחתת הריבית השבוע (שמגולמת ב-90.4%) תהיה האחרונה עד למרץ 2020. עם זאת, השנה האחרונה לימדה אותנו שהניסיון לתזמן את מיצוי הורדות הריבית מסוכן מאוד, כשכל עליית תשואות התבררה בתוך פרק זמן קצר כזמנית".


בשיחה עם מעריב און ליין כהנוביץ' אמר שהורדת הריבית בארה"ב תקדים את הורדת הריבית גם כאן בישראל: "בנק ישראל מרמז כבר זמן רב שהוא מתכוון להוריד את שערי הריבית. בפרוטוקול על דיוני בנק ישראל שפורסם לאחרונה, הורדת ריבית נמנעה בקול אחד בלבד. פרסום זה הביא בין השאר להורדת שער השקל. בעיני בנק ישראל השער הגבוה של השקל מזיק למשק, וזו אחת הסיבות שעשויה להניע את הבנק המרכזי להוריד את שערי הריבית".