חברת "אלביט מערכות ל"א וסיגינט-אלישרא" חויבה לאחרונה לשלם לטכנאי שעבד ביחידה לביום מערכות לחימה כ-690 אלף שקל על הנזקים שנגרמו לו עקב החמרה של פגיעה בעמוד השדרה. סגנית נשיא בית משפט השלום בתל-אביב, השופטת אפרת אור-אליאס, קבעה כי סביבת העבודה שיצרה המעסיקה, שעובדיה נדרשו להרים ציוד במשקלים גבוהים ללא אמצעי עזר או הדרכה ראויה, הייתה פוגענית ולא בטוחה.



התובע בן ה-61, טכנאי מערכות לחימה, הועסק בשנים 2004-2007 בחברת "אלישרא" שלימים התמזגה עם "אלביט". בתביעה שהגיש נגד החברה ב-2013 בעקבות בעיות גב ופגיעה נוירולוגית, הוא טען כי מצבו נגרם כתוצאה מעבודה פיזית מאומצת שבמסגרתה נדרש בין היתר להרים ציוד במשקלים גבוהים של בין 50 ל-150 קילו. עוד לטענתו, חלק מעבודתו הייתה תחזוק גנטורים כבדים בישיבה כפופה.



מעבר לזה טען התובע לשני אירועים בהם אירעו תאונות, הראשון אירע באפריל 2006 כשהרים עם עובד נוסף חבית שמן ששוקלת 180 קילו וזה עזב לפתע את אחיזתו וכל המשקל נפל עליו. האירוע השני התרחש לטענתו ארבעה חודשים לאחר מכן, כשסחב לבדו גנרטור ששוקל 100 קילו.



אלביט הכחישה את הטענה שהתובע נדרש לשאת משאות כבדים או שביצע עבודה בכפיפה. לדבריה עמדו לרשותו מלגזות ובימת הרמה וצוות עובדים שהיה עליו להיעזר בו. עוד נטען כי התובע קיבל הדרכה לביצוע העבודה בבטחה ואף עבר קורס נאמני בטיחות. לטענתה, תנאי העבודה הן לא הגורם לבעיות הגב שלו ומכל מקום, התובע אחראי למצבו משום שלא השתמש בכלים שהועמדו לרשותו.



השופטת בחנה את נזקיו ופסקה לו, לאחר ניכוי תגמולי ביטוח לאומי, פיצויים של 578,403 שקלים ובנוסף הוצאות משפט של 10,699 שקלים ושכר טרחת עורך דין של 100,000 שקל.